یوم شہادت حضرت علی علیہ السلام

Status
Not open for further replies.

khan_sultan

Banned
Re: یوم شہادت امیرالمومنین حضرت علی علیہ الس&a

کیا مطلب؟۔۔۔۔


خان صاب یہ اس لیے کہا ہے کے یہ بندہ تو روزانہ جھوٹے حوالے پیش کرتا ہے اگر تصویریں لگانا ہی کوئی بہادری ہے یا اپنے علم رکھنے کا اظہار ہے تو وہ ہر بندہ کر سکتا ہے اور آپ بھی اور یہ کاممیں بھی بہتر طریقے سے کر سکتا ہوں آپ اس کی پروفائل دکھھاے وہ تو جب کچھ مانگو تو نکل جاتا ہے پھر چوبیس گھنٹے بعد آتا ہے کوئی نیا شوشہ چھوڑنے کے لیے

 
Last edited:

khan_sultan

Banned
Re: یوم شہادت امیرالمومنین حضرت علی علیہ الس&a


but hazrat Ali as himself called him UBAID
among ABD of Prphet SAW
so what is UBAID?
ask your murshid, he knows ins and outs
of Arabic, he ll tell you and translate
secondly, about fiqah, it's not FARZ to
do taqleed, so if you don't want to
then leave it, no one ll come and issue you
a fatwa,
but following IMAM is FARZ and such important
than when Allah asked all spirits ALAST BIRABBIKUM
all said QALO BALA
after that Allah asked to FOLLOW imams
am i right?

ایک اور سوال
ایک صاب صحرا میں جا رہے تھے تو انکو ایک بزرگ ملے انہوں نے ان سے کچھ کہا کے اس پر عمل کرو گئے تو کامیاب ہو جاؤ گے
وہ صاب واپس اہے اور ایسا کیا اور کامیاب ہو گئے
تو آپ سے سوال یہ ہے کے
وہ کون صاب تھے جو صحرا میں گئے ؟ ان کا نام ؟
انکو کون بزرگ ملے ان کا نام ؟
ان کو کس بات کا مشورہ دیا گیا وہ بتائیں ؟
انہوں نے جب اس پر عمل کیا تو کیا عمل تھا ؟
اور انکو کیا کامیابی ملی ؟
ان سب کے جوابات پلیز دیجے تب تک میں کچھ اور کام انجام دے لوں
 
Last edited:

aamir_uetn

Prime Minister (20k+ posts)
Re: یوم شہادت امیرالمومنین حضرت علی علیہ الس&a



بھائی آپ نے شاید غور سے نہیں پڑھا۔
اس واقعے کی بنیاد پر آپکے دین کی پوری عمارت کھڑی ہے۔ یہ کوئی معمولی واقعہ نہیں جسے آپ آئیں بائیں کر جائیں۔ یہ واقعہ اُس وقت کا ہے جب (آپکے عقائد کے مطابق) رسول اللہ پر وحی نازل ہوئی تھی۔ اگر آپ اِس واقعے کو بھی مشکوک بنا دیا گیا جیسا کہ نائس ٹو میٹیو بھائی نے کہا کہ یہ ٹوٹے سلسلوں والی حدیث ہے اور قابلِ اعتبار نہیں تو پھر آگے اللہ ہی مالک ہے۔

بھائی صاحب دین ہے کوئی مزاق نہیں بات بات پے دھڑام سے گر جائے ، بنیاد ہے کلمہ ، بنیاد ہے قران اگر کوئی حدیث قران سے متصادم ہے تو وہ حدیث ہے ہی نہیں ، دین محفوظ ہے نیک نیتی سے حق کی تلاش کرنے والوں کے لیے آپ ٹینشن نا لیں اور میرے دوسرے سوال کا جواب دیں
 

ALMAHDI

Banned
Re: یوم شہادت امیرالمومنین حضرت علی علیہ الس&a

اوئے گھوڑے کی ٹانگوں میں سر پھنسا کر دین کی تحقیق کرنے والے دولے شاہ کے چوہو! ذرا اس کا جواب تو دو، یہ تو گھوڑے کو خدا سے بھی اوپر لے گیا،۔
خدا رسول چھوڑو، پہلے فرار ہونے کر پہاڑ پر چڑھنے کا طریقہ عمر سے سیکھ لو کیونکہ پاک افواج فاٹا سے فارغ ہو کر خنزیر ماری کیلئے بلوچستان کا رخ کر رہی ہیں اور تمہیں اپنے بزرگوں کی سنت پر چلنا پڑے گا۔
سارا صفحہ پڑھنے کی ضرورت نہیں بس ہائی لائیٹڈ حصہ پڑھ لو۔


8klAKJP.jpg
 

Zinda_Rood

Minister (2k+ posts)
Re: یوم شہادت امیرالمومنین حضرت علی علیہ الس&a

خدا رسول چھوڑو، پہلے فرار ہونے کر پہاڑ پر چڑھنے کا طریقہ عمر سے سیکھ لو کیونکہ پاک افواج فاٹا سے فارغ ہو کر خنزیر ماری کیلئے بلوچستان کا رخ کر رہی ہیں اور تمہیں اپنے بزرگوں کی سنت پر چلنا پڑے گا۔
سارا صفحہ پڑھنے کی ضرورت نہیں بس ہائی لائیٹڈ حصہ پڑھ لو۔


8klAKJP.jpg


ارے او گھوڑے کی پوشل اٹھا کر سیراب ہونے والے ، یہ کہاں سے فوٹوشاپ کرکے یہاں ڈال رہا ہے، یہ لے اصلی تفسیر کا اصلی لنک، تمہاری جعلسازی کے منہ پر گھوڑے کی زور دار دولتی۔
http://download3.quranurdu.com/Tafseer Ibn-e-Kaseer/04.pdf
 

Zinda_Rood

Minister (2k+ posts)
Re: یوم شہادت امیرالمومنین حضرت علی علیہ الس&a

جزوقتی لبرل اور کل وقتی فرقہ پرستوں کی اصلیت یہاں خوب بے نقاب ہورہی ہے، عدم تشدد اور مذہبی رواداری کا نعرہ لگانے والے یہاں ٹھیکری اور گھوڑے کے پیشاب پر مرے جارے رہے ہیں، ٹانگیں اٹھا کر نماز پڑھنے کے شوق میں پتا نہیں کہاں کہاں سے من گھڑت دلیلیں لا رہے ہیں، یہ ہے ان کا اصل چہرہ۔
 

Nice2MU

President (40k+ posts)
Re: یوم شہادت امیرالمومنین حضرت علی علیہ الس&a

محترم حضرت علی کے وصی اور جانشین ہونے کے بارے میں اتنا مواد ہے کہ آپ سے سنبھالا نہ جائے
اس تھریڈ پر دوسرے موضوعات پر گفتگو کر رہے تھے ۔ اگر آپ اس موضوع پر آنا چاہتے ہیں تو آپ کی مرضی

آپ بتایں کہ موسیٰ کا ہارون ہونے سے کیا مراد ہے ۔
کیا آپ نبی کو اپنے دوست کا درجہ دیتے ہیں یا آقا کا؟

This thread and discussion is based on this one point man. The rest are just Juzyat. I don't need ' Mawad'. If you want Mawad or 'Isharay' of Prophet (PBUH) about Hazrat Ali (RA) then it is a lot about Abu Baker (RA) and Hazrat Umatr (RA) as well.

I am not talking about Mawad, I want just one or few clear Sahi Hadiths as I have quoted 2 Sahi Hadiths. Why do you people want it to make it so difficult?
 

ALMAHDI

Banned
Re: یوم شہادت امیرالمومنین حضرت علی علیہ الس&a

ارے او گھوڑے کی پوشل اٹھا کر سیراب ہونے والے ، یہ کہاں سے فوٹوشاپ کرکے یہاں ڈال رہا ہے، یہ لے اصلی تفسیر کا اصلی لنک، تمہاری جعلسازی کے منہ پر گھوڑے کی زور دار دولتی۔
http://download3.quranurdu.com/Tafseer Ibn-e-Kaseer/04.pdf
:lol: :lol: :lol:​

پہاڑی بکری کی طرح چھلانگیں مارنے والے مفرور کے خصیے منہہ میں سے نکال کر اتھرو پونج کے دیکھ میں نے تمہاری "تفسیرِ دُرِ منثور" کا صفحہ لگایا ہے ابنِ کثیر کا نہیں۔
اب دوبارہ اپنے مفرور عیار کے خصیے منہہ میں ڈال کر اُسے بند اور آنکھیں کھول کر پڑھ۔

صفحہ ٢٤٤ پر جا اور قصہِ ایک مفرور عیار کا پڑھ۔


 

Nice2MU

President (40k+ posts)
Re: یوم شہادت امیرالمومنین حضرت علی علیہ الس&a

مطلب یہ کہ جو شخص ہمارے خلاف ویڈیو اور بینر لگا رہا ہے جب اس سے کسی ویڈیو یا بینر کا ریفرنس مانگیں تو فورا بھاگ جاتا ہے ۔
دوسرا وہ ممبر اس فورم پر اپنی ہار ذہنی طور پر قبول کر چکا ہے اس لئے اس نے کمینٹ کیا کہ " اس فورم سے دین نہ سیکھنا ". صاف ظاہر ہے وہ ہمارے پریشر میں ہے

Uss ki baatay uss say karay. May wasay be inn kaamu may nahi parta though Alibaba and AMAHDIN want to drage me in such discussion.

May tu aik ilmi discussion karna chahta hun. Otherwise I don't indulge myself in such discussion.
 

Nice2MU

President (40k+ posts)
Re: یوم شہادت امیرالمومنین حضرت علی علیہ الس&a

خان صاب یہ اس لیے کہا ہے کے یہ بندہ تو روزانہ جھوٹے حوالے پیش کرتا ہے اگر تصویریں لگانا ہی کوئی بہادری ہے یا اپنے علم رکھنے کا اظہار ہے تو وہ ہر بندہ کر سکتا ہے اور آپ بھی اور یہ کاممیں بھی بہتر طریقے سے کر سکتا ہوں آپ اس کی پروفائل دکھھاے وہ تو جب کچھ مانگو تو نکل جاتا ہے پھر چوبیس گھنٹے بعد آتا ہے کوئی نیا شوشہ چھوڑنے کے لیے



Bro! Uss ki baatay uss say kahay muj say nahi.
 

Zinda_Rood

Minister (2k+ posts)
Re: ??? ????? ???????????? ???? ??? ???? ???&a

:lol: :lol: :lol:​

????? ???? ?? ??? ???????? ????? ???? ????? ?? ???? ???? ??? ?? ???? ?? ????? ???? ?? ???? ??? ?? ?????? "?????? ???? ?????" ?? ???? ????? ?? ???? ???? ?? ?????
?? ?????? ???? ????? ???? ?? ???? ???? ??? ??? ?? ???? ??? ??? ?????? ???? ?? ????

???? ??? ?? ?? ??? ???? ??? ????? ???? ?? ????




???? ?? ???? ????? ??? ??? ?????? ??? ???? ???? ?? ?? ?????? ?? ?????? ????? ??? ?? ???? ?? ???? ?? ?????? ?????? ????? ????? ???? ??? ??? ??? ??? ?? ?? ?? ???? ????? ?? ???? ?????? ?? ?????? ?? ?? ?? ?? ???? ?? ?? ???? ????? ?? ???? ?????? ?? ???? ???? ????? ?? ???? ???? ?????? ????? ??? ???? ??? ??? ???? ????? ?? ??? ??? ?? ????? ?? ??? ???? ???? ?? ???? ?? ??? ????? ???? ?? ??? ??? ??? ?? ?? ?? ????? ?? ?? ??? ?? ???? ???? ???

?? ?? ?? ???? ???? ?????? ???? ???? ????????? ????

 

sameer

MPA (400+ posts)
Re: یوم شہادت امیرالمومنین حضرت علی علیہ الس&a

ایک اور سوال
ایک صاب صحرا میں جا رہے تھے تو انکو ایک بزرگ ملے انہوں نے ان سے کچھ کہا کے اس پر عمل کرو گئے تو کامیاب ہو جاؤ گے
وہ صاب واپس اہے اور ایسا کیا اور کامیاب ہو گئے
تو آپ سے سوال یہ ہے کے
وہ کون صاب تھے جو صحرا میں گئے ؟ ان کا نام ؟
انکو کون بزرگ ملے ان کا نام ؟
ان کو کس بات کا مشورہ دیا گیا وہ بتائیں ؟
انہوں نے جب اس پر عمل کیا تو کیا عمل تھا ؟
اور انکو کیا کامیابی ملی ؟
ان سب کے جوابات پلیز دیجے تب تک میں کچھ اور کام انجام دے لوں

i have already answered these questions, ask ALMAHDI
 

karachiwala

Prime Minister (20k+ posts)
My request to all friends, please DO NOT side step the main topic. Why argue where hands should be folded as this not a part of Imaan. Those who have no argument will try to change the subject and ask stupid questions. Ignore those morons and concentrate on the subject.

Next I am going to raise an issue that what should be the punishment of someone ridicules Ahl-e-Bay of The Prophet PBUH? Then I am going to give proofs of who is doing the disrespect. So help me on this two subjects right now - nothing else.

It is about time the liers, deceivers & treasonous are brought into open.

Jazakallah
 

WatanDost

Chief Minister (5k+ posts)
Re: یوم شہادت امیرالمومنین حضرت علی علیہ الس&a


حدیث کو دیکھو اور پھر سوچو کے کیسے تم لوگ توہین رسالت کرتے رہے ہو جب پکڑا ہے تو بجاہے اس کے کے ان کی ملامت کرو نبی پاک کی توہین کا ہی پہلو نکال رہے ہو ؟ایک ایرانی کو بچانے کے لیے
اگر نبی پاک وضو کے ساتھ نماز پڑھتے یا پھر انکو وضو کی ضرورت ہی نہ ہوتی تو تمارا یہ بخاری جی کبھی بھی یه حدیث نہ بناتا جو کے آپ کی توہین کرتی یہ تو کچھ نہیں ہے
صحیح بخاری ادھر پہلے لگا چکا ہوں دوسرے تھریڈ میں کے جو گستاخی تم لوگوں نے کی ہے بخاری کی آڑ میں کے آپ روزے کی حالت میں مباشرت کرتے تھے شرم آنی چاہیے بجاہے اس کے کے ان کتابوں اور ان کے لکھنے والوں پر زباندراز کرو الٹا ہمارے پر ہی جملے کس رہے ہو ؟


ثابت ہوا کے بخاری یہ ثابت کر رہا ہے کے نبی پاک نے بغیر وضو کے نماز پڑھی اب یا تو بخاری بچاؤ یا رسالت فیصلہ تم لوگوں کا
پر تمارا عقیدہ یہی ہے کے رسالت نہیں بخاری کو بچاؤ اس لیے اب الٹی سیدھی تاورلیں دیتے جاؤ





ان حدیثوں کو لکھ کر تم لوگوں نے اپنے گھر سے کتنے سلمان رشدی نکلے ہیں یہ تاریخ خود بتا رہی ہے




quote_icon.png
Originally Posted by ALMAHDI

مولا علی مشکل کشا علیہ السلام کو کچھ چیزیں ایسی ملیں جو کسی دوسرے کو کبھی نصیب نہ ہوئیں نہ ہونگی۔

١۔ مولا علی علیہ السلام کو سسر ایسا عطا ہوا جیسا کسی اور کو نہ ملا۔ سید الانبیا، رحمت اللعالمین محمد مصطفےٰ صلی اللہ علیہ و آلہ وسلم
٢۔ مولا علی علیہ السلام کو بیوی ایسی ملیں جیسی نہ پہلے نہ بعد میں کسی کو عطا ہوئیں۔ نورِ نظرِ محمد مصطفیٰ صلی اللہ علیہ و آلہ وسلم
٣۔ مولا علی علیہ السلام کو بیٹے ایسے عطا ہوئے جیسے کسی کو نصیب نہ ہوئے۔ حسنین شریفین- جوانانِ جنت کے سردار










4zyhy8.jpg

2lt5vk6.jpg


2hhf0hg.jpg


2hhf0hg.jpg


nntf0m.jpg


:133:یہ ایک اور ثابت شدہ جھوٹ

جھوٹ پر جھوٹ






quote_icon.png
Originally Posted by ALMAHDI

ایک تصحیح فرما لیں۔ صحابہ کے احترام کے معاملے میں شیعانِ علی میں کوئی تفریق نہیں۔ تمام شیعہ اصحاب سمیت تمام قابل احترام ہستیوں کو بے پناہ احترام کرتے ہیں۔





http://www.siasat.pk/forum/showthrea...1605%3B/page11


#209

esterday, 10:27 PM
#209

QaiserMirza
user-offline.png

Expert
Join DateDec 2008Posts7,903Post Thanks / Like

Re: یوم شہادت امیرالمومنین حضرت علی علیہ الس&a



لو جی
جناب مہدی صاحب تو ثابت ہو گئے جھوٹے بھی اور منافق بھی
اب پہلے اقرار کر کے تو جھوٹا اور منافق ہے پھر کسی سے سوال کرنا

 

WatanDost

Chief Minister (5k+ posts)
مجھے یقین ہے کے تماری قابلیت یہی ہے کے خود ہی لکھ کر میاں مٹھو بن جاؤ عقل سے پیدل یه جو بھی حوالے لگاے ہیں ان کی کیا حقیقت ہے ؟
نہ کتاب کا نام نہ ہی اتا نہ ہی پتہ کتاب تماری ہے کوئی اس میں شیعہ کتب کی کتابوں کے اقتباسات دے ہوے ہیں اگر تم کو اتنا ہی شوق ہے نبی پاک کی بیٹوں پر بات کر نے کا تو میرے سوالوں کے جوابات دیتے جاؤ فیصلہ ادھر ہی ہو جاتا ہے کاپی پیسٹ کرنے کے لیے بھی کچھ عقل کی ضرورت ہوتی ہے کیا خیال ہے ؟


میرا بھائی
تیرے سوال اور تم کیا بیچتے ہیں ؟؟؟
یہ تیری کتابوں کے اقتباسات ہیں لہذا پہلے
ان لکھنے والوں پر لعنت کرو پھر سوال کرنا
شاباش
 

karachiwala

Prime Minister (20k+ posts)
Virtues of Abu Bakr As Siddiq Radi Allahu Anhu according to books of shia. Before I bring virtues of other Sahaba I would like some comments on the matter from some of the participants here:


إن أول من أسلم بعد خديجة أبو بكر۔ تفسير مجمع البيان 5/113۔

Rough Translation: After Khadijah [R.A], the first one to embrace Islam was Abu Bakr [R.A]. [Tafsir Majma Al Bayan, 5/113]

Quote
قال علي (ع): وكان أفضلهم في الإسلام كما زعمت وأنصحهم لله ولرسوله الخليفة الصديق والخليفة الفاروق ولعمري أن مكانهما في الإسلام لعظيم وإن المصاب بهما لجرح في الإسلام شديد رحمهما الله وجزاهما بأحسن ما عملاً۔ شرح نهج البلاغة ، ابن الميثم البحراني 31/486۔

Rough Translation: Ali [R.A] said: Caliph (of Rasulullah [S.A.W.W]) Abu Bakr [R.A], was the best of in Islam and was the most well-wisher and faithful to Allah and His Messenger. And his Caliph, Caliph Umar Farooq [R.A] was also like the same (as you understood). I swear by my age, that their status in Islam was such a great. And their death caused Islam, a severe shock. May Allah have mercy upon (both of) them, and give them the best reward for their good deeds. [Sharh Nahj Al Balagha, Ibne Maithum Al Bahrani, 31/486]

Quote
نسب جعفر الصادق (رح) إلى أبي بكر(ر):۔
أبو بكر الصديق جدي, هل يسب أحد أباه؟ لا أقدمن إن لم أقدمه۔ إحقاق الحق ص 7۔
ولدني الصديق مرتين۔ إحقاق الحق ص 7
۔

Rough Translation: Family origin of Hadhrat Jafar Al Sadiq [R.H]:

1. Abu Bakr [R.A] is (from) my grand-father, do someone (likes to) abuse his forefathers? May Allah not give me any respect if I not accept the dignity and respect of Abu Bakr [R.A]. [Ihqaq Al Haq, pg 7]


2. I'm included in the lineage of Abu Bakr [R.A] by two ways. [Ihqaq Al Haq, pg 7]

Quote
قوله: ** إلا تنصروه فقد نصره الله إذ أخرجه الذين كفروا ثاني اثنين إذ هما في الغار إذ يقول لصاحبه لا تحزن إن الله معنا ** فإنه حدثني أبي عن بعض رجاله رفعه إلى أبي عبد الله قال لما كان رسول الله صلى الله عليه وآله في الغار قال لفلان كأني أنظر إلى سفينة جعفر في أصحابه يقوم في البحر وأنظر إلى الأنصار محتسبين في أفنيتهم فقال فلان وتراهم يا رسول الله قال نعم قال فأرنيهم فمسح على عينيه فرآهم (فقال في نفسه الآن صدقت أنك ساحر ط) فقال له رسول الله أنت الصديق۔ تفسير القمي ، التوبة 40۔

Rough Translation: When Rasulullah [S.A.W.W] (and Abu Bakr [R.A]) was in the cave, He (Prophet) said to Abu Bakr: (as if) I am seeing Jafar Tayyar and the boat of his mates (traveling to Habsha). Abu Bakr asked: Are You seeing them? Prophet replied: Yes. Abu Bakr said: make me see that too. So the Prophet swiped His hand on Abu Bakr's eyes, and Abu Bakr seen them. So He (Prophet) said to Abu Bakr: You are Siddiq. [Tafsir Al Qummi, Al Taubah, verse 40]

Quote
وأن ابناً لأبي بكر الصديق رضي الله عنه يأتي مساء كل يوم إلى الغار, ويأتي بالطعام والماء..... وقال النبي صلى الله عليه وسلم لابنه: أنت مثل أبيك في الصفاء والإخلاص۔ الغزوات الحيدرية (بالاردية) ص 88.
Urdu language text:
بیٹا ابو بکر (ر) کا ہر روز وقت شام کو آتا تھا اور آب و طعام پہنچاتا تھا۔ آنحضرت (ص) نے ابو بکر (ر) کے پُور (بیٹے) سے فرمایا: تُو مثل پدر اپنے باپ کے با صفا ھے۔ غزوات حیدری ، ص 66۔​

Rough Translation: Incident of Cave Thaur
The son of Abu Bakr [R.A] use to come daily in the evening, and would deliver (them) water and food. Prophet [S.A.W.W] said to the son of Abu Bakr: You are just like your father, pure and sincere. [Ghazwat Haideri (Urdu), pg 66]

Quote
قوله تعالى: وَالَّذِي جَاءَ بِالصِّدْقِ وَصَدَّقَ بِهِ أُوْلَئِكَ هُمْ الْمُتَّقُونَ۔ الزمر 33۔
الذي جاء بالصدق رسول الله صلى الله عليه وسلم، وصدق به أبو بكر. تفسير مجمع البيان 4/498
۔

Rough Translation: The one who came with the truth is Prophet Muhammad [S.A.W.W]. And the one who testified it, is Abu Bakr [R.A]. [Tafsir Majma Al Bayan, 4/498]

Quote
حضرت رسول صلی اللہ علیہ وسلم ھمیشہ درمیان اصحاب می گفتند ما سبقكم أبو بكر بصوم ولا صلاة ولكن بشیء وقر فی صدره۔ مجالس المومنین (بالفارسية) ، ص 88۔
Rough Translation (Persian text): Prophet [S.A.W.W] always use to say in the company of Sahabah, that: the virtue and status of Abu Bakr is not due to offering Salat and Fasting, but it is due to his hearteous believing and sincerity. [Majalis Al Mumineen (Persian), pg 88]
Quote
قول الإمام تقي: لست بمنكر فضل عمر، لكن أبا بكر أفضل من عمر۔ الاحتجاج الطبرسي ، ص 250۔

Rough Translation: Imam Taqi said: I am not a denier of Umar [R.A]'s status (virtues), but Abu Bakr [R.A] is (more) virtuous than Umar [R.A]. [Ehtijaj Al Tibrisi, pg 250]
 

karachiwala

Prime Minister (20k+ posts)
`Umar ibn al-Khattab (ra) who is accused by the Twelver Shia as being an evil oppressive usurper, we will show that he gave `Ali (ra) new lands such as the land of Yanbu`.This is the location of Yanbu` on the world map:
This is a photograph from the city of Yanbu` in modern day Saudi, this land was offered by `Umar (ra) to `Ali (ra).
We read in Musannaf ibn abi Shaybah a narration with an authentic chain to Imam Muhammad al-Baqir (rah):

حدثنا حفص بن غياث عن جعفر عن أبيه أن عمر أقطع عليا ينبع وأضاف إليها غيرها.

[Hafs bin Ghiyah told us, from Ja`far bin Muhammad al-Sadiq, from his father that `Umar gave away (the land of) Yanbu` to `Ali and then added others(lands) to it.]
Muhammad al-Baqir (rah) knows about his own grandfathers life and property, a Sahih chain to him in this sort of matter is more reliable in my opinion than a connected chain which does not include him or his Ahlul-Bayt.In Sunan al-Beihaqi al-Kubra we read:

عن جعفر بن محمد ، عن أبيه : أن علي بن أبي طالب قطع له عمر بن الخطاب رضي الله عنهما ينبع ، ثم اشترى علي بن أبي طالب رضي الله عنه إلى قطيعة عمر رضي الله عنه أشياء فحفر فيها عينا ، فبينا هم يعملون فيها إذ تفجر عليهم مثل عنق الجزور من الماء ، فأتي علي وبشر بذلك
Translation:[Ja`far bin Muhammad from Muhammad al-baqir that `Umar ibn al-Khattab gave `Ali bin abi Talib may Allah be pleased with them the land of Yanbu`, then `Ali bin abi Talib may Allah be pleased with him also bought other things on top of it, and he dug a well in it, and while they were digging in it a great amount of water started gushing out from the ground, so `Ali returned and told them the good news.]Also in al-Kharaj by Yahya bin Adam we read in the authentic narration:حَدَّثَنَا الْحَسَنُ، قَالَ: سَمِعْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ الْحَسَنِ، يَقُولُ: إِنَّ عَلِيًّا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ سَأَلَ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ فَأَقْطَعَهُ يَنْبُعَ[Al-Hasan bin Salih bin Salih al-Thawri told us, I heard `Abdullah bin al-Hasan bin al-Hasan bin `Ali ibn abi Talib saying: `Ali may Allah be pleased with him asked `Umar bin al-Khattab may Allah be pleased with him for it, so he gave him the land of Yanbu`.]From Musannaf `Abdul-Razzaq, in the section about the Will of `Ali (ra):

وصية علي بن أبي طالب رضي الله عنه

حدثنا أبو محمد عبيد بن محمد الكشوري قال : أخبرنا محمد بن يوسف الحذافي قال : أخبرنا عبد الرزاق قال : أخبرنا معمر ، عن أيوب ، أنه أخذ هذا الكتاب من عمرو بن دينار ، هذا ما أقر به وقضى في ماله علي بن أبي طالب : تَصَدَّقَ بِيَنْبُعَ ابْتِغَاءَ مَرْضَاةِ اللَّهِ لِيُولِجَنِي الْجَنَّةَ , وَيَصْرِفَ النَّارَ عَنِّي , وَيَصْرِفَنِي عَنِ النَّارِ , فَهِيَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَوَجْهِهِ , يُنْفَقُ فِي كُلِّ نَفَقَةٍ مِنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَوَجْهِهِ , فِي الْحَرْبِ وَالسِّلْمِ , وَالْخَيْرِ وَذَوِي الرَّحِمِ , وَالْقَرِيبِ وَالْبَعِيدِ , لا يُبَاعُ , وَلا يُوهَبُ , وَلا يُورَّثُ , كُلُّ مَالٍ فِي يَنْبُعَ , غَيْرَ أَنَّ رَبَاحًا وَأَبَا نِيزَرٍ وَجُبَيْرًا إِنْ حَدَثَ بِي حَدَثٌ لَيْسَ عَلَيْهِمْ سَبِيلٌ , وَهُمْ مُحَرَّرُونَ مَوَالٍ يَعْمَلُونَ فِي الْمَالِ خَمْسَ حِجَجٍ , وَفِيهِ نَفَقَاتُهُمْ وَرِزْقُهُمْ , وَرِزْقُ أَهْلِيهِمْ , فَذَلِكَ الَّذِي أَقْضِي فِيمَا كَانَ لِي فِي يَنْبُعَ جَانِبِهِ حَيًّا أَنَا أَوْ مَيِّتًا , وَمَعَهَا مَا كَانَ لِي بِوَادِي أُمِّ الْقُرَى مِنْ مَالٍ وَرَقِيقٍ حَيًّا أَنَا أَوْ مَيِّتًا , وَمَعَ ذَلِكَ الأُذَيْنَةُ وَأَهْلُهَا حَيًّا أَنَا أَوْ مَيِّتًا , وَمَعَ ذَلِكَ رَعْدٌ وَأَهْلُهَا , غَيْرَ أَنَّ زُرَيْقًا مِثْلُ مَا كَتَبْتُ لأَبِي نِيزَرٍ وَرَبَاحٍ وَجُبَيْرٍ ، وَأَنَّ يَنْبُعَ وَمَا فِي وَادِي الْقُرَى وَالأُذَيْنَةِ وَرَعْدٌ يُنْفَقُ فِي كُلِّ نَفَقَةٍ ابْتِغَاءً بِذَلِكَ وَجْهَ اللَّهِ فِي سَبِيلِهِ يَوْمَ تَسْوَدُّ وُجُوهٌ وَتَبْيَضُّ وُجُوهٌ , لا يُبَعْنَ , وَلا يُوهَبْنَ , وَلا يُورَّثْنَ إِلا إِلَى اللَّهِ , هُوَ يَتَقَبَّلَهُنَّ وَهُو يَرِثُهُنَّ , فَذَلِكَ قَضِيَّةٌ بَيْنِي وَبَيْنَ اللَّهِ الغدَ مِنْ يَوْمِ قَدِمْتُ مَسْكَنَ حَيًّا أَنَا أَوْ مَيِّتًا , فَهَذَا مَا قَضَى عَلِيٌّ فِي مَالِهِ وَاجِبَةً بَتْلَةً , ثُمَّ يَقُومُ عَلَى ذَلِكَ بَنُو عَلِيٍّ بِأَمَانَةٍ وَإِصْلاحٍ , كَإِصْلاحِهِمْ أَمْوَالَهُمْ , يُزْرَعُ وَيُصْلَحُ كَإِصْلاحِهِمْ أَمْوَالَهُمْ , وَلا يُبَاعُ مِنْ أَوْلادِ عَلِيٍّ مِنْ هَذِهِ الْقُرَى الأَرْبَعِ وَدِيَّةٌ وَاحِدَةٌ , حَتَّى يَسُدَّ أَرْضَهَا غِرَاسُهَا , قَائِمَةً عِمَارَتُهَا لِلْمُؤْمِنِينَ أَوَّلِهِمْ وَآخِرِهِمْ , فَمَنْ وَلِيَهَا مِنَ النَّاسِ فَأُذَكِّرُ اللَّهَ إِلا جَهَدَ وَنَصَحَ , وَحَفِظَ أَمَانَتَهُ , هَذَا كِتَابُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ بِيَدِهِ إِذْ قَدِمَ مَسْكَنَ , وَقَدْ أَوْصَيْتُ . . . . الْفَقِيرَيْنِ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَاجِبَةً بَتْلَةً , وَمَالُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَلَى نَاحِيَتِهِ يُنْفَقُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَوَجْهِهِ , وَذِي الرَّحِمِ , وَالْفُقَرَاءِ , وَالْمَسَاكِينِ , وَابْنِ السَّبِيلِ , يَأْكُلُ مِنْهُ عُمَّالُهُ بِالْمَعْرُوفِ غَيْرَ الْمُنْكَرِ بِأَمَانَةٍ وَإِصْلاحٍ , كَإِصْلاحِهِ مَالَهُ , يَزْرَعُ وَيَنْصَحُ وَيَجْتَهِدُ , هَذَا مَا قَضَى عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ فِي هَذِهِ الأَمْوَالِ الَّتِي كَتَبَ فِي هَذِهِ الصَّحِيفَةِ , وَاللَّهُ الْمُسْتَعَانُ عَلَى كُلِّ حَالٍ , أَمَّا بَعْدُ , فَإِنَّ وَلائِدِي اللاتِي أَطُوفُ عَلَيْهِنَّ التِّسْعَ عَشْرَةَ , مِنْهُنَّ أُمَّهَاتُ أَوْلادٍ , وَأَوْلادُهُنَّ أَحْيَاءٌ مَعَهُنَّ , وَمِنْهُنَّ حَبَالَى , وَمِنْهُنَّ مِنْ لا وَلَدَ لَهَا , فَقَضَيْتُ إِنْ حَدَثَ بِي حَدَثٌ فِي هَذَا الْغَزْوِ , أَنَّ مَنْ كَانَ مِنْهُنَّ لَيْسَ لَهَا وَلَدٌ ، وَلَيْسَتْ بِحُبَلَى عَتِيقَةٌ لِوَجْهِ اللَّهِ , لَيْسَ لأَحَدٍ عَلَيْهَا سَبِيلٌ , وَمَنْ كَانَ مِنْهُنَّ حُبْلَى أَوْ لَهَا وَلَدٌ , تُمْسَكُ عَلَى وَلَدِهَا , فَهِيَ مِنْ حَظِّهِ , فَإِنْ مَاتَ وَلَدُهَا وَهِيَ حَيَّةٌ فَلَيْسَ لأَحَدٍ عَلَيْهَا سَبِيلٌ ، هَذَا مَا قَضَيْتُ فِي وَلائِدِي التِّسْعَ عَشْرَةَ ، وَشَهِدَ عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ أَبِي رَافِعٍ , وَهَيَّاجُ بْنُ أَبِي هَيَّاجٍ , وَكَتَبَ عَلِيٌّ بِيَدِهِ : لِعَشْرِ لَيَالٍ خَلَوْنَ مِنْ جُمَادَى الأُولَى سَنَةَ تِسْعٍ وَثَلاثِينَ سَنَةً .

I will translate just the beginning because it is relevant.[Abu Muhammad `Ubeid bin Muhammad al-Kawshari, he said: Muhammad bin Yusuf al-Huthafi told us: `Abdul-Razzaq told us: Ma`mar told us, from Ayyub, that he took this book from `Amro bin Dinar, this is what `Ali bin abi Talib decided and wrote concerning his wealth: Offer Yanbu` as Sadaqah, to seek the pleasure of Allah so that he may grant me Jannah, and protect me from fire and keep me away from it, it is in the cause of Allah for his face]The Shia scholar al-Sayyed al-Mur`ashi said in Sharh Ihqaq ul-Haqq 8/584:
أن جدادها بلغ في زمن علي رضي الله تعالى عنه ألف وسقشرح إحقاق الحق السيد المرعشي ٨/٥٨٤

The production of the land during the life of `Ali may Allah be pleased with him reached a thousand Wasaq.The total production of Fadak was 124,000 dirham (at maximum), some also say it was 4,000 dinar، some say 70,000 dinar according to Shia websites.1 wasaq = 124 kg
1000 wasaq = 124000 kg
So the production of the land of Yanbu may have very well been more than that of Fadak.
I add on top of it that `Umar (ra) placed some of the Prophets (saw) properties under the control of `Ali (ra) & al-`Abbas (ra) as long as he promised him to follow the example of the Prophet (SAWS) when he was in charge of them, the children of `Ali (ra) later controlled this property as the narration in Sahih al-Bukhari states and the Caliphs of their time approved this to honor their household:


حَدَّثَنَا أَبُو الْيَمَانِ، أَخْبَرَنَا شُعَيْبٌ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، قَالَ أَخْبَرَنِي مَالِكُ بْنُ أَوْسِ بْنِ الْحَدَثَانِ النَّصْرِيُّ، أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ ـ رضى الله عنه ـ دَعَاهُ إِذْ جَاءَهُ حَاجِبُهُ يَرْفَا فَقَالَ هَلْ لَكَ فِي عُثْمَانَ، وَعَبْدِ الرَّحْمَنِ، وَالزُّبَيْرِ وَسَعْدٍ يَسْتَأْذِنُونَ فَقَالَ نَعَمْ، فَأَدْخِلْهُمْ‏.‏ فَلَبِثَ قَلِيلاً، ثُمَّ جَاءَ فَقَالَ هَلْ لَكَ فِي عَبَّاسٍ وَعَلِيٍّ يَسْتَأْذِنَانِ قَالَ نَعَمْ‏.‏ فَلَمَّا دَخَلاَ قَالَ عَبَّاسٌ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ، اقْضِ بَيْنِي وَبَيْنَ هَذَا، وَهُمَا يَخْتَصِمَانِ فِي الَّذِي أَفَاءَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ صلى الله عليه وسلم مِنْ بَنِي النَّضِيرِ، فَاسْتَبَّ عَلِيٌّ وَعَبَّاسٌ، فَقَالَ الرَّهْطُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ، اقْضِ بَيْنَهُمَا وَأَرِحْ أَحَدَهُمَا مِنَ الآخَرِ‏.‏ فَقَالَ عُمَرُ اتَّئِدُوا، أَنْشُدُكُمْ بِاللَّهِ الَّذِي بِإِذْنِهِ تَقُومُ السَّمَاءُ وَالأَرْضُ، هَلْ تَعْلَمُونَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ ‏‏ لاَ نُورَثُ، مَا تَرَكْنَا صَدَقَةٌ ‏‏‏.‏ يُرِيدُ بِذَلِكَ نَفْسَهُ‏.‏ قَالُوا قَدْ قَالَ ذَلِكَ‏.‏ فَأَقْبَلَ عُمَرُ عَلَى عَبَّاسٍ وَعَلِيٍّ فَقَالَ أَنْشُدُكُمَا بِاللَّهِ هَلْ تَعْلَمَانِ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَدْ قَالَ ذَلِكَ قَالاَ نَعَمْ‏.‏ قَالَ فَإِنِّي أُحَدِّثُكُمْ عَنْ هَذَا الأَمْرِ، إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ كَانَ خَصَّ رَسُولَهُ صلى الله عليه وسلم فِي هَذَا الْفَىْءِ بِشَىْءٍ لَمْ يُعْطِهِ أَحَدًا غَيْرَهُ فَقَالَ جَلَّ ذِكْرُهُ ‏**‏وَمَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ مِنْهُمْ فَمَا أَوْجَفْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ خَيْلٍ وَلاَ رِكَابٍ‏**‏ إِلَى قَوْلِهِ ‏**‏قَدِيرٌ‏**‏ فَكَانَتْ هَذِهِ خَالِصَةً لِرَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم، ثُمَّ وَاللَّهِ مَا احْتَازَهَا دُونَكُمْ، وَلاَ اسْتَأْثَرَهَا عَلَيْكُمْ، لَقَدْ أَعْطَاكُمُوهَا وَقَسَمَهَا فِيكُمْ، حَتَّى بَقِيَ هَذَا الْمَالُ مِنْهَا، فَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يُنْفِقُ عَلَى أَهْلِهِ نَفَقَةَ سَنَتِهِمْ مِنْ هَذَا الْمَالِ، ثُمَّ يَأْخُذُ مَا بَقِيَ فَيَجْعَلُهُ مَجْعَلَ مَالِ اللَّهِ، فَعَمِلَ ذَلِكَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم حَيَاتَهُ، ثُمَّ تُوُفِّيَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم فَقَالَ أَبُو بَكْرٍ فَأَنَا وَلِيُّ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم‏.‏ فَقَبَضَهُ أَبُو بَكْرٍ، فَعَمِلَ فِيهِ بِمَا عَمِلَ بِهِ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم وَأَنْتُمْ حِينَئِذٍ‏.‏ فَأَقْبَلَ عَلَى عَلِيٍّ وَعَبَّاسٍ وَقَالَ تَذْكُرَانِ أَنَّ أَبَا بَكْرٍ عَمِلَ فِيهِ كَمَا تَقُولاَنِ، وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّهُ فِيهِ لَصَادِقٌ بَارٌّ رَاشِدٌ تَابِعٌ لِلْحَقِّ ثُمَّ تَوَفَّى اللَّهُ أَبَا بَكْرٍ فَقُلْتُ أَنَا وَلِيُّ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم وَأَبِي بَكْرٍ‏.‏ فَقَبَضْتُهُ سَنَتَيْنِ مِنْ إِمَارَتِي أَعْمَلُ فِيهِ بِمَا عَمِلَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم وَأَبُو بَكْرٍ، وَاللَّهُ يَعْلَمُ أَنِّي فِيهِ صَادِقٌ بَارٌّ رَاشِدٌ تَابِعٌ لِلْحَقِّ، ثُمَّ جِئْتُمَانِي كِلاَكُمَا وَكَلِمَتُكُمَا وَاحِدَةٌ وَأَمْرُكُمَا جَمِيعٌ، فَجِئْتَنِي ـ يَعْنِي عَبَّاسًا ـ فَقُلْتُ لَكُمَا إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ ‏‏ لاَ نُورَثُ، مَا تَرَكْنَا صَدَقَةٌ ‏‏‏.‏ فَلَمَّا بَدَا لِي أَنْ أَدْفَعَهُ إِلَيْكُمَا قُلْتُ إِنْ شِئْتُمَا دَفَعْتُهُ إِلَيْكُمَا عَلَى أَنَّ عَلَيْكُمَا عَهْدَ اللَّهِ وَمِيثَاقَهُ لَتَعْمَلاَنِ فِيهِ بِمَا عَمِلَ فِيهِ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم وَأَبُو بَكْرٍ، وَمَا عَمِلْتُ فِيهِ مُذْ وَلِيتُ، وَإِلاَّ فَلاَ تُكَلِّمَانِي، فَقُلْتُمَا ادْفَعْهُ إِلَيْنَا بِذَلِكَ‏.‏ فَدَفَعْتُهُ إِلَيْكُمَا، أَفَتَلْتَمِسَانِ مِنِّي قَضَاءً غَيْرَ ذَلِكَ فَوَاللَّهِ الَّذِي بِإِذْنِهِ تَقُومُ السَّمَاءُ وَالأَرْضُ لاَ أَقْضِي فِيهِ بِقَضَاءٍ غَيْرِ ذَلِكَ حَتَّى تَقُومَ السَّاعَةُ، فَإِنْ عَجَزْتُمَا عَنْهُ، فَادْفَعَا إِلَىَّ فَأَنَا أَكْفِيكُمَاهُ‏.‏ قَالَ فَحَدَّثْتُ هَذَا الْحَدِيثَ، عُرْوَةَ بْنَ الزُّبَيْرِ فَقَالَ صَدَقَ مَالِكُ بْنُ أَوْسٍ، أَنَا سَمِعْتُ عَائِشَةَ ـ رضى الله عنها ـ زَوْجَ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم تَقُولُ أَرْسَلَ أَزْوَاجُ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم عُثْمَانَ إِلَى أَبِي بَكْرٍ يَسْأَلْنَهُ ثُمُنَهُنَّ مِمَّا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ صلى الله عليه وسلم، فَكُنْتُ أَنَا أَرُدُّهُنَّ، فَقُلْتُ لَهُنَّ أَلاَ تَتَّقِينَ اللَّهَ، أَلَمْ تَعْلَمْنَ أَنَّ النَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم كَانَ يَقُولُ ‏‏ لاَ نُورَثُ، مَا تَرَكْنَا صَدَقَةٌ ـ يُرِيدُ بِذَلِكَ نَفْسَهُ ـ إِنَّمَا يَأْكُلُ آلُ مُحَمَّدٍ صلى الله عليه وسلم فِي هَذَا الْمَالِ ‏‏‏.‏ فَانْتَهَى أَزْوَاجُ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم إِلَى مَا أَخْبَرَتْهُنَّ‏.‏ قَالَ فَكَانَتْ هَذِهِ الصَّدَقَةُ بِيَدِ عَلِيٍّ، مَنَعَهَا عَلِيٌّ عَبَّاسًا فَغَلَبَهُ عَلَيْهَا، ثُمَّ كَانَ بِيَدِ حَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ، ثُمَّ بِيَدِ حُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ، ثُمَّ بِيَدِ عَلِيِّ بْنِ حُسَيْنٍ وَحَسَنِ بْنِ حَسَنٍ، كِلاَهُمَا كَانَا يَتَدَاوَلاَنِهَا، ثُمَّ بِيَدِ زَيْدِ بْنِ حَسَنٍ، وَهْىَ صَدَقَةُ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم حَقًّا‏.‏

Narrated Malik bin Aus Al-Hadathan An-Nasri:[That once `Umar bin Al-Khattab called him and while he was sitting with him, his gatekeeper, Yarfa came and said, Will you admit `Uthman, `Abdur-Rahman bin `Auf, AzZubair and Sa`d (bin Abi Waqqas) who are waiting for your permission? `Umar said, Yes, let them come in. After a while, Yarfa- came again and said, Will you admit `Ali and `Abbas who are asking your permission? `Umar said, Yes. So, when the two entered, `Abbas said, O chief of the believers! Judge between me and this (i.e. `Ali). Both of them had a dispute regarding the property of Bani An-Nadir which Allah had given to His Apostle as Fai (i.e. booty gained without fighting), `Ali and `Abbas started reproaching each other. The (present) people (i.e. `Uthman and his companions) said, O chief of the believers! Give your verdict in their case and relieve each from the other. `Umar said, Wait I beseech you, by Allah, by Whose Permission both the heaven and the earth stand fast! Do you know that Allahs Apostle said, We (Prophets) our properties are not to be inherited, and whatever we leave, is to be spent in charity, and he said it about himself? They (i.e. `Uthman and his company) said, He did say it. `Umar then turned towards `Ali and `Abbas and said, I beseech you both, by Allah! Do you know that Allahs Apostle said this? They replied in the affirmative. He said, Now I am talking to you about this matter. Allah the Glorified favored His Apostle with something of this Fai (i.e. booty won without fighting) which He did not give to anybody else. Allah said: And what Allah gave to His Apostle (Fai Booty) from themFor which you made no expedition With either Calvary or camelry. But Allah gives power to His Apostles Over whomsoever He will And Allah is able to do all things. (59.6) So this property was especially granted to Allahs Apostle . But by Allah, the Prophet neither took it all for himself only, nor deprived you of it, but he gave it to all of you and distributed it among you till only this remained out of it. And from this Allahs Apostle used to spend the yearly maintenance for his family, and whatever used to remain, he used to spend it where Allahs Property is spent (i.e. in charity), Allahs Apostle kept on acting like that during all his life, Then he died, and Abu Bakr said, I am the successor of Allahs Apostle. So he (i.e. Abu Bakr) took charge of this property and disposed of it in the same manner as Allahs Apostle used to do, and all of you (at that time) knew all about it. Then `Umar turned towards `Ali and `Abbas and said, You both remember that Abu Bakr disposed of it in the way you have described and Allah knows that, in that matter, he was sincere, pious, rightly guided and the follower of the right. Then Allah caused Abu Bakr to die and I said, I am the successor of Allahs Apostle and Abu Bakr. So I kept this property in my possession for the first two years of my rule (i.e. Caliphate) and I used to dispose of it in the same way as Allahs Apostle and Abu Bakr used to do; and Allah knows that I have been sincere, pious, rightly guided an the follower of the right in this matter, Later on both of you (i.e. `Ali and `Abbas) came to me, and the claim of you both was one and the same, O `Abbas! You also came to me. So I told you both that Allahs Apostle said, Our property is not inherited, but whatever we leave is to be given in charity. Then when I thought that I should better hand over this property to you both on the condition that you will promise and pledge before Allah that you will dispose it off in the same way as Allahs Apostle and Abu Bakr did and as I have done since the beginning of my caliphate or else you should not speak to me (about it). So, both of you said to me, Hand it over to us on this condition. And on this condition I handed it over to you. Do you want me now to give a decision other than that (decision)? By Allah, with Whose Permission both the sky and the earth stand fast, I will never give any decision other than that (decision) till the Last Hour is established. But if you are unable to manage it (i.e. that property), then return it to me, and I will manage on your behalf. The sub-narrator said, I told `Urwa bin Az-Zubair of this Hadith and he said, Malik bin Aus has told the truth I heard `Aisha, the wife of the Prophet saying, The wives of the Prophet sent `Uthman to Abu Bakr demanding from him their 1/8 of the Fai which Allah had granted to his Apostle. But I used to oppose them and say to them: Will you not fear Allah? Dont you know that the Prophet used to say: Our property is not inherited, but whatever we leave is to be given in charity? The Prophet mentioned that regarding himself. He added: The family of Muhammad can take their sustenance from this property. So the wives of the Prophet stopped demanding it when I told them of that. So, this property (of Sadaqa) was in the hands of `Ali who withheld it from `Abbas and overpowered him. Then it came in the hands of Hasan bin `Ali, then in the hands of Husain bin `Ali, and then in the hands of `Ali bin Husain and Hasan bin Hasan, and each of the last two used to manage it in turn, then it came in the hands of Zaid bin Hasan, and it was truly the Sadaqa of Allahs Apostle .]So I ask, what kind of evil usurper would do these kind deeds? May Allah guide the Twelver Shia to what he likes and pleases.
 
Last edited:

karachiwala

Prime Minister (20k+ posts)
The Shia keep claiming that `Ali (ra) was being oppressed and silenced during the time of the first three Khulafa’, of course this claim is completely wrong as it contradicts many narrations in both Sunni and Shia books, we will present one of more interesting ones for the benefit inshaAllah:


عبد الرزاق ، عن معمر ، عن مطر الوراق ، وغيره ، عن الحسن قال : أرسل عمر بن الخطاب إلى امرأة مغيبة كان يدخل عليها ، فأنكر ذلك ، فأرسل إليها ، فقيل لها : أجيبي عمر ، فقالت : يا ويلها ما لها ، ولعمر قال : فبينا هي في الطريق فزعت فضربها الطلق فدخلت دارا ، فألقت ولدها ، فصاح الصبي صيحتين ، ثم مات ، فاستشار عمر أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم فأشار عليه بعضهم ، أن ليس عليك شيء ، إنما أنت وال ومؤدب قال : وصمت علي فأقبل عليه ، فقال : ما تقول ؟ قال : إن كانوا قالوا : برأيهم فقد أخطأ رأيهم ، وإن كانوا قالوا : في هواك فلم ينصحوا لك ، أرى أن ديته عليك فإنك أنت أفزعتها ، وألقت ولدها في سببك قال : فأمر عليا أن يقسم عقله على قريش ، يعني يأخذ عقله من قريش لأنه خطأ
[`Abdul-Razzaq, from Ma`mar, from Matar al-Warraq, and others, from al-Hasan, that he said: `Umar sent after a promiscuous woman who used to receive men, he did not accept this. So when they got to her place, they called on her: “Come answer to `Umar!” She said: “Woe to me! What have I done to `Umar!?” And while on her way, she was painful, and entered a house and dropped her child, so he cried twice then died.
`Umar consulted the companions of the Prophet (SAWS), and some of them said to him: “You are not deserving of punishment, your duty is only to discipline them as the ruler.” but `Ali was silent, so `Umar approached him and asked: “What is your opinion?” `Ali replied: “If this is their opinion then they erred, and if they said this to you knowing that you wanted to hear it, then they did not give you sound advice. I see that you must pay the blood money(Diyyah) for him, because you scared her and she dropped her child as a result.” so he ordered `Ali to distribute the money between Quraysh because he was wrong.]

Source: Musannaf Abdul-Razzaq.
وفيما أجاز لي أبو عبد الله الحافظ روايته عنه ؛ أن أبا الوليد الفقيه أخبرهم قال : ثنا الماسرجسي أبو العباس ، ثنا شيبان ، ثنا سلام ، قال : سمعت الحسن يقول : إن عمر – رضي الله عنه – بلغه أن امرأة بغية يدخل عليها الرجال ، فبعث إليها رسولا ، فأتاها الرسول ، فقال : أجيبي أمير المؤمنين . ففزعت فزعة ، فوقعت الفزعة في رحمها ، فتحرك ولدها ، فخرجت ، فأخذها المخاض ، فألقت غلاما جنينا ، فأتي عمر بذلك ، فأرسل إلى المهاجرين فقص عليهم أمرها ، فقال : ما ترون ؟ فقالوا : ما نرى عليك شيئا يا أمير المؤمنين ، إنما أنت معلم ومؤدب ، وفي القوم علي ، وعلي ساكت ، قال : فما تقول أنت يا أبا الحسن ، قال : أقول إن كانوا قاربوك في الهوى فقد أثموا ، وإن كان هذا جهد رأيهم فقد أخطئوا ، وأرى عليك الدية يا أمير المؤمنين . قال : صدقت ، اذهب فاقسمها على قومك
[From what al-Hafiz abu `Abdullah granted me the Ijazah to narrate, is that abu al-Walid al-Faqih told them, he said: al-Masirjisiy abu al-`Abbas told us, Shayban told us, Sallam told us, he said: I heard al-Hasan say: That it had reached `Umar that a promiscuous woman was receiving men, so he sent her a messenger, and the messenger said to her: “Come answer to Ameer al-Mu’mineen!” So she got scared and it affected her womb, and her child moved, and when she left she suddenly dropped her fetus.

`Umar was informed of this he sent after the emigrants and told them her story, he asked: “What do you think?” they said: “We see no fault on you O Ameer al-Mu’mineen, your job is only to discipline and teach.” and `Ali was among the folks and he was silent. `Umar said: “O abu al-Hasan, what do you think?” `Ali replied: “I say: if they spoke only what you desired to hear, then they are sinful, and if they had thought and reached this opinion, then they are wrong. O Ameer al-Mu’mineen, I see that you must pay the blood money(Diyyah).” `Umar said: “You speak truth! Go and divide it among your folks.”]

Source: Sunan al-Bayhaqi al-Kubra.
Conclusions:

From this one narration, the one with intellect can conclude many things, such as:
1-`Umar bin al-Khattab (ra) took responsibility for his own mistakes.
2-`Umar bin al-Khattab (ra) did not care about his own image and prestige, he would admit his mistake in public.
3-`Umar bin al-Khattab (ra) took the decision which is against his own interest and well-being simply because he saw it was the truth.
4-`Umar bin al-Khattab (ra) consulted and was no dictator.
5-`Umar bin al-Khattab (ra) greatly respected the opinion of `Ali bin abi Talib (ra) and often consulted him and agreed with him.
6-`Umar bin al-Khattab (ra) would trust `Ali bin abi Talib (ra) with official tasks, such as receiving the money and dividing it equitably among the people.
7-`Ali bin abi Talib (ra) was not oppressed during the rule of `Umar bin al-Khattab (ra) nor was he prevented from stating his opinions.
8-`Ali bin abi Talib (ra) acknowledges the legitimacy of the Khilafah of `Umar bin al-Khattab (ra) by addressing him as “Ameer al-Mu’mineen”.
9-`Ali bin abi Talib (ra) was not afraid of speaking the truth during the Khilafah of `Umar bin al-Khattab (ra) in his presence.
 

karachiwala

Prime Minister (20k+ posts)
Ja`far al-Sadiq and his father al-Baqir narrate what `Ali ibn abi Talib (ra) said to `Umar ibn al-Khattab (ra) when he was stabbed.Fadail al-Sahabah lil-Daraqutni page.43 Hadith #19:

حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ نُصَيْرٍ، قَالَ: نَا عُبَيْدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ صُبَيْحٍ الزَّيَّاتُ يُعْرَفُ بِسِيدَانَ، قَالَ: نَا مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ بْنِ الْوَلِيدِ، قَالَ: نَا إِسْحَاقُ بْنُ مَنْصُورِ بْنِ السَّلُولِيِّ، عَنْ سَلامِ بْنِ أَبِي مُطِيعٍ الْبَصْرِيِّ، عَنْ أَيُّوبَ السَّخْتِيَانِيِّ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَبِيهِ ، قَالَ: لَمَّا طُعِنَ عُمَرُ رِضْوَانُ اللَّهِ عَلَيْهِ بَعَثَ إِلَى حَلْقَةٍ مِنْ أَهْلِ بَدْرٍ يَجْلِسُونَ بَيْنَ الْقَبْرِ وَالْمِنْبَرِ، يَقُولُ لَكُمْ عُمَرُ: أَنْشُدُكُمْ بِاللَّهِ، أَكَانَ هَذَا عَنْ رِضًى مِنْكُمْ؟ فَتَلَكَّأَ الْقَوْمُ، فَقَالَ عَلِيٌّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ: اللَّهُمَّ لا وَدِدْنَا أَنَّا زِدْنَا فِي عُمُرِكَ مِنْ أَعْمَارِنَا

[Ja`far bin Muhammad bin Nusayr (Thiqah) -> `Ubayd bin Muhammad bin Subayh (La Basa Bihi) -> Muhammad ibn `Umar bin al-Walid al-Kindi (Saduq Hasan) -> Ishaq bin Mansour al-Salouli (Thiqah Shi`ee) -> Salam bin Sa`d al-Khuza`ee (Thiqah) -> Ayyub al-Sikhtiyani (Thiqah Thabt Imam) -> Ja`far ibn Muhammad al-Sadiq (Thiqah Faqih) -> Muhammad ibn `Ali al-Baqir (Thiqah)He said: When `Umar may Allahs blessings befall him was stabbed, he sent after some of the people of Badr who sat in a circle between the grave and the Mimbar: By Allah, were you pleased with this? They remained silent, so `Ali may Allah be pleased with him said: By Allah No! We wish to take from our own lives so we can add to the life of `Umar.]May Allah be pleased with them and not be pleased with their enemies.
 
Status
Not open for further replies.

Back
Top