Can originality of the Quran be clearly proven? (A MUST READ FOR ALL)

Vitamin_C

Chief Minister (5k+ posts)
Yes its the original one because the original one was compiled after Hazrat Muhammad died.

Quran was not compiled into book form during Hazrat Muhammad's life time. It was done after many Hafiz were martyred during battle of Yamama.

Dear vitamin c, what I have explained is verifiable by yourself, so who is nobody to say anything about the quran in this regard? All you need to do is collect the photocopies of the existing copies of the quran from around the world and see if any of them contains any of the fatal errors explained in my explanation. If not then that is a concrete proof that the quran we have today is the original quran save copying errors by scribes of the texts which are always 100% detectable and correctable.

regards and all the best.
 

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)
Science doesn't believe in Souls but it has a definition of life.
Please show me.
life that is based on water and that is not a large enough sample to say whether that will be the case on other stars and galaxies. There might be life based on silicone or methane, we dont know yet.
Yes, science do not know anything about it yet.
But, missions to other planets do search for water to search for life.
Yes, there are some theories of life originating without water but they are not used at all.
 

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)
I actually met an Ethiopian girl at the beach yesterday and we were talking about this topic of Arabic. She said she cannot understand Moroccan Arabic and Lebanese Arabic. Arabic is not just one language it has changed significantly depending on the country. The Arabic used in Quran which is classic arabic or old arab is classified differently from the arabic that is spoken in arab countries today. This is why you can see the tafsirs changing every few hundred years. Just go on any tafsir website and see for yourself.
Tafasirs contain information about aayats.
Tfsir from any person could be right or wrong. It has nothing to do with original arabic text.
 

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)
انبیاء کے گناہ الگ چیز ہے اور غلطی دوسری چیز ہے۔۔ اور یہ باتیں اہل علم کیساتھ گفتگو سے ہی حاصل کی یے۔۔
برائے مہربانی غلطی اور گناہ میں فرق واضح کر دیں . یہ بھی بتا دیں کہ الله کے رجس سے پاک رکھنے کے وعدے میں کیا کیا آتا ہے

 
Last edited:

Vitamin_C

Chief Minister (5k+ posts)
I was not talking a out the text i was talking about the meaning of the text. THe changes in tafssirs in different times shows that our interpretation of the quran has been changing, as people refer to tafsirs to understand quran. So the tafsir that people look at today is different from tafsirs someone would read 1200 years ago.

Tafasirs contain information about aayats.
Tfsir from any person could be right or wrong. It has nothing to do with original arabic text.
 

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)
I was not talking a out the text i was talking about the meaning of the text. THe changes in tafssirs in different times shows that our interpretation of the quran has been changing, as people refer to tafsirs to understand quran. So the tafsir that people look at today is different from tafsirs someone would read 1200 years ago.
Not true for Shia Muslims. . . .
We have sayings of our Imams some 1000 years age, for tfasirs. And we still use them. In fact, sayings of our Imams are considered bottom-line for explaining aayats.
It is not true for Sunni Muslims.
 

Nice2MU

President (40k+ posts)
اگر اتنا فرق نہیں پتا تو پھر اتنی علمی بحث کیوں کر رہے ہو۔۔۔ پہلا کچھ اردو سیکھے، پھر کچھ علم اور پھر بحثیں کرے۔ یہ اپنی مولیوں کی کاپی پیسٹ دلیلیں نہ دیا کرے۔

میں اس بنیادی سوال سے نہیں ہٹوں گا کہ اہل تشیع کے نزدیک اہل بیت بارے قرآن کریم کی کوئی ایک آیت پیش کرے ۔۔


برائے مہربانی غلطی اور گناہ میں فرق واضح کر دیں
 

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)
اگر اتنا فرق نہیں پتا تو پھر اتنی علمی بحث کیوں کر رہے ہو۔۔۔ پہلا کچھ اردو سیکھے، پھر کچھ علم اور پھر بحثیں کرے۔ یہ اپنی مولیوں کی کاپی پیسٹ دلیلیں نہ دیا کرے۔

میں اس بنیادی سوال سے نہیں ہٹوں گا کہ اہل تشیع کے نزدیک اہل بیت بارے قرآن کریم کی کوئی ایک آیت پیش کرے ۔۔
یہ بھی تو ہو سکتا ہے کہ میں جانتا ہوں اور آپ کے عقیدے بارے جاننا چاہتا ہوں
اصل سوال نواسوں کے اہل بیت میں شامل ہونے نا ہونے کا نہیں تھا ، میرا اصل سوال امہات المومنین کے گناہوں میں مبتلا ہونے کی وجہ سے اہل بیت سے خارج ہونے کا تھا جس پر آپ نے مجھے قوٹ کیا
اس پر بات کرتے کرتے آپ نے نقطہ اٹھایا کہ رسل بھی تو "غلطیاں " کرتے ہیں ، اس لئے میں چاہتا ہوں کہ آپ وضاحت کریں کہ گناہ اور غلطیوں میں کیا فرق ہے
 

Nice2MU

President (40k+ posts)
یہ عقیدے کا نہیں سیدھا سیدھا اردو گرامر کا کیس ہے۔۔۔

جب آپ کو گناہ و غلطی کے فرق کا پتا چل جائے پھر بحث کرنے آ جانا۔۔۔

اور ہاں وہ آیت بھی لے آنا جسمیں ۔۔۔۔



یہ بھی تو ہو سکتا ہے کہ میں جانتا ہوں اور آپ کے عقیدے بارے جاننا چاہتا ہوں
اصل سوال نواسوں کے اہل بیت میں شامل ہونے نا ہونے کا نہیں تھا ، میرا اصل سوال امہات المومنین کے گناہوں میں مبتلا ہونے کی وجہ سے اہل بیت سے خارج ہونے کا تھا جس پر آپ نے مجھے قوٹ کیا
اس پر بات کرتے کرتے آپ نے نقطہ اٹھایا کہ رسل بھی تو "غلطیاں " کرتے ہیں ، اس لئے میں چاہتا ہوں کہ آپ وضاحت کریں کہ گناہ اور غلطیوں میں کیا فرق ہے
 

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)
یہ عقیدے کا نہیں سیدھا سیدھا اردو گرامر کا کیس ہے۔۔۔

جب آپ کو گناہ و غلطی کے فرق کا پتا چل جائے پھر بحث کرنے آ جانا۔۔۔

اور ہاں وہ آیت بھی لے آنا جسمیں ۔۔۔۔
یہ عقیدے کا ہی کیس ہے
اگر آپ کے نزدیک رسول اغلاط /گناہوں سے پاک نہیں ہوتے اور آپ اس بارے بات نہیں کرنا چاہتے تو آپ کے لئے آپ کا دین اور میرے لئے میرا دین
. . . . .
اور ہاں ! میں اکثر و بیشتر تھریڈ پر اپنے دین کی ترویج کرتا رہوں گا ، آپ نے اگر بات کرنی ہوئی تو شوق سے قوٹ کیجئے گا . اگر نہ کرنی ہوئی تو مجھے روکنے کی کوشش نہ کیجئے گا
 

Vitamin_C

Chief Minister (5k+ posts)
Okay so you believe Ibn Abbas when he said:

the moon is also a sun but angel Gabriel swiped its wings 3 times to reduce the moons luminosity (which Ibn Abbas said was a sun at that time) to create night?

He was explaining the following verse:

"And We have made the night and the day two signs. We have blotted out the sign of the night, and We have made the sign of the day something to see by. " Quran 17:12

Ibn Abbas (explaining 18:86-90 of Surah Kahf) also said that the sun literally sets on Earth on muddy springs, he mentioned 180 springs in the East and 180 springs in the West. Every day the sun sets into a different spring. During summer it sets into springs that are further west making the days longer.

The reason why I mention this is the reason why the Tafsirs have been changing. When Arabs made scientific discoveries later on, they rubbished the early tafsirs that contradicted established scientific facts and hadith (including Ibn Abbas) to make them compliant with scientific discoveries.

Sunnis try to weasel out of those blunders in Quran by saying they do not believe in those hadith or tafsirs anymore but how do Shia deal with this? Do they still believe the moon was a sun that has been dimmed or do they refuse to believe in Ibn Abbas etc?


Not true for Shia Muslims. . . .
We have sayings of our Imams some 1000 years age, for tfasirs. And we still use them. In fact, sayings of our Imams are considered bottom-line for explaining aayats.
It is not true for Sunni Muslims.
 
Last edited:

Vitamin_C

Chief Minister (5k+ posts)
Okay if we are discussing the definition of life then we must make one important distinction here.

Definition of something is a language construct that humans have made up to communicate and which is not useful in the sense that science defines life.

Science doesn't care about definitions it cares about theories (explanation of a phenomena based on evidence).



As for souls, you can use it as a subjective claim, for example you may feel or experience that you have a soul or outer body experiences. And if you make that claim you can be factually correct because you are describing a feeling or a personal experience.

Objective claims however need evidence. Personal experiences and feelings are not evidence. I wouldn't even consider soul to be in the realm of science because for soul to be a theory, it needs to be falsifiable (meaning there has to be a condition such that if its satisfied we can disprove the existence of soul). But there is no evidence we can study as its not physical, there is no condition which disprove it meaning it is not even a hypothesis that can be tested - there for the idea of a soul is unscientific.


Please show me.
 

Mughal1

Chief Minister (5k+ posts)

وڑائچ صاحب یہ انٹرنیٹ کا دور ہے اور سوشل میڈیا پر بعض اوقات یہ جاننا مشکل ہو سکتا ہے کا آپ کے مخاطب کی اصلیت کیا ہے - بہت سے غیر مسلم اور شیعہ اپنے باطل عقیدہ تقیّہ کا فائدہ لے کر مسلمان کا لبادہ اورڑ کر مسلمانوں کے متفقہ عقائد پر ہرزہ سرائی کرتے ہیں تاکہ مسلمانوں کی کم عمر جنریشن کنفیوژن کا شکار ہو جاۓ - شیعہ اس سازش میں پیش پیش ہیں - اس تھریڈ کی مناسبت سے میں قرآن کے بارے میں شیعہ کا عقیدہان کی اپنی کتابوں کے حوالوں کے ساتھ ثابت کروں گا - اگر آپ کسی شیعہ سے پوچھیں گے کہ کیا یہ بات صحیح ہے تو وہ آپ کو فوری طور پر جواب دے گا کہ یہ جھوٹ ہے "ہم تو رسول اللہ پر جو قرآن نازل ہوا اسے بکل صحیح مانتے ہیں" درحقیقت شیعہ کا عقیدہ ہے کا رسول اللہ کو جو قرآن نازل ہوا اس میں حضور کے انتقال کے بعد حضرت عثمان نے تحریف کر دی تھی، لیکن آپ کے سوال کے جواب میں تقیہ کرتے ہوۓ صرف اتنا کہے گا ، "ہم تو رسول اللہ پر جو قرآن نازل ہوا اسے بکل صحیح مانتے ہیں"

نیچے دئیے گئے شیعہ کتب کے حوالاجات سے ثابت ہوتا ہے کہ شیعہ حضرات قرآن میں تحریف کے قائل ہیں اور اوپری طور پر تقیّہ کرتے ہوے اسے ایک الزام کہتے ہیں - اصل بات یہ شیعہ کا امامت کا باطل عقیدہ کسی طور پر قرآن سے ثابت نہیں ہوتا - کبھی وہ (سورة البقرة, Verse #124) میں لفظ "إِمَامًا" یا کبھی (سورة يس, Verse #12) میں لفظ "إِمَامٍ" دکھا کر اپنے باطل عقیدہ امامت ثابت کرنے کی ناکام کوشش کرتے ہیں- باوجود اس کہ قرآن میں امامت کی کوئی دلیل نہیں شیعہ اپنے دل کو مطمعین کرنے کے لئے دل ہی دل میں تحریف قرآن کے عقیدہ کو صحیح سمجھتے ہیں جو کہ شیعہ کتابوں ایک واضح عقیدہ کے طور پر سامنے آتا ہے
1. Video posted by Citizen X under post # 27


2. Mulla Mohammad Tagi Kashani in "Hidayatool talibeen" p 368, Tehran 1282 h:
عثمان نے اپنے دوست اور دشمن علی ، زید ابن ثابت کو حکم دیا کہ وہ قرآن اکٹھا کریں ، اور اس سے اہلیت کی خوبیاں اور ان کے دشمنوں کی برائی حذف کریں (نکال دیں )۔ اب ، وہی قرآن ، جو لوگوں کے ہاتھوں میں عثمان کے حکم سے جمع ہوا ، اور عثمانی قرآن کے طور پر جانا جاتا ہے۔
3. Ali Asgar Burjardee in "Akaidu shia" p 27, printed in Iran, said:
"یہ ماننا واجب ہے کہ "اصلی" قرآن میں کوئی تبدیلی اور تحریف نہیں ہے۔ اس قرآن مجید میں تحریف اور تضاد ہے جسے منافقین نے مرتب کیا تھا۔ اور حقیقت ، صحیح قرآن مجید صدی کے امام کے پاس ہے ..."
نوٹ:آپ کسی شیعہ سے بات کر لیں وہ اس باطل عقیدہ کا پہلا حصہ کہ "یہ ماننا واجب ہے کہ "اصلی" قرآن میں کوئی تبدیلی اور تحریف نہیں ہے" - شیعہ جب بھی قرآن کی بات کرتا ہے وہ دراصل اپنے عقیدہ کے مطابق قرآن کے ساتھ تقیّہ کے طور پر لفظ "اصلی" کا اضافہ کرتے ہیں تاکہ ان کا باطل عقیدہ امّت پر واضح نہ ہو جاۓ
4. Mugaddas Ardabili in "Hadigat ash shia" p 118-119, in Farsi, printed in Iran, said:
عثمان نے عبد اللہ ابن مسعود کو اپنا مصحف ترک کرنے کا حکم دیا ، اور اس مصحف کو پڑھنے کا حکم دیا جو زید ابن ثابت نے ان کے حکم سے لکھا تھا اور مرتب کیا تھا۔ (اس کے بعد) انہوں نے اسے مار ڈالا۔ کچھ لوگوں نے کہنا ہے ، کہ عثمان نے اپنے دو مصنفین مروان بن حکام اور زیاد ابن سمارا کو حکم دیا کہ ان کو عبد اللہ (ابن مسعود) کے مصحف سے جو مناسب لگے نقل کریں اور جو مناسب نہیں ہے اسے مٹا دیں اور اس کے بعد جو کچھ باقی بچے اسے تلف کردیں​
5. Haji Kareem Khan Kirmanee in "Irshad ul uloom" vol 3, p 121, in Farsi, printed in Teheran, said:
"امام مہدی ظہور کے بعد وہ قرآن کو پڑھیں گے ، اور کہیں گے:" اے مسلمانوں ، میں اللہ کی قسم کھاتا ہوں ، یہ ایک حقیقی قرآن ہے ، جو محمد پر نازل ہوا تھا ، (جوکہ بعد میں ) تحریف کر کے بدل دیا گیا تھا "۔​
6. Sharafuldeen Husayni in "Taweel ul ayaat" vol 1, p 319 reported:
سند عبد اللہ ابن سنن کی ، ابو عبد اللہ کی طرف سے ، جس نے کہا: "اور یقینا ہم نے آدم ، محمد ، علی ، فاطمہ ، اور حسن اور حسین اور اماموں کے بارے میں ان کے اولاد میں سے ایک حکم دیا تھا ، اور وہ بھول گئے اور اس میں کوئی پختگی نہیں پای "۔ میں اللہ کی قسم کھاتا ہوں ، یہ محمد ﷺ پر اسی طرح نازل ہوا تھا

نوٹ : جس آیات کا اوپر ذکر ہے وہ قرآن کی سورة طه کی آیت (115) ہے

(Qur'an 20:115) وَلَقَدْ عَهِدْنَا إِلَىٰ آدَمَ مِن قَبْلُ فَنَسِيَ وَلَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْمًا
اور ہم نے اس سے پہلے آدم سے بھی عہد لیا تھا پھر وہ بھول گیا اور ہم نے اس میں پختگی نہ پائی
7. Kulayni in "Kafi", kitab al Hujja, vol 1, p 424:
عن الحسين بن مياح عمن أخبره قال قرأ رجل عند أبي عبد الله عليه السلام: "وقل اعملوا فسيرى الله عملكم ورسوله والمؤمنون"، فقال: ليس هكذا إنما هي والمأمونون. "فنحن المأمونون.

Translation:
"ایک شخص نے ابو عبد اللہ کی موجودگی میں آیت پڑھی: وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ ۖ وَسَتُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ"اور کہہ دےکہ کام کیے جاؤ پھر عنقریب الله اور اس کا رسول اور مسلمان تمہارے کام کو دیکھ لیں گے اور عنقریب تم غائب اور حاضر کے جاننے والے کی طرف لوٹائے جاؤ گےپھر وہ تمہیں بتا دے گا جو کچھ تم کرتے تھے" (امام نے) کہا یہ ایسا نہیں ہے ، لیکن "المأمونون" ہے۔ "ہم "المأمونون" ہیں ۔
(Qur'an 9:105)
Also see: Majlesi "Bihar al anwar" 23/352 and Fayz Kashani "Safi" 2/273
PS. Believers in arabic will sound like this "al-mumineen". Entrusted- "al-muminoon".

8. Fayz Kashani reported other version of this verse, with reference to Kulayni and Ayashi:
"It was reported from Bagr (a.s) in Kafi and by Ayashi: "اے لوگو! تمہارے پاس تمہارے رب کی طرف سے ولایت علی کے بارے میں ٹھیک بات لے کر رسول آ چکا سو مان لو تاکہ تمہارا بھلا ہو اور اگر ولایت علی سے انکار کرو گے......". See "Safi" vol 1, p 523
Note: Allah said: [Qur'an 4:170]
اے لوگو! تمہارے پاس تمہارے رب کی طرف سے ٹھیک بات لے کر رسول آ چکا سو مان لو تاکہ تمہارا بھلا ہو اور اگر انکار کرو گے تو الله ہی کا ہے جو کچھ آسمانوں اور زمین میں ہے اور الله سب کچھ جاننے والا حکمت والا ہے
9. Fayz Kashani reported in "Safi" 1/468:
"And from Bagir (a.s): , it was revealed like this" "اگر یہ لوگ کریں جو ان کو "علی کے بارے میں " نصیحت کی جاتی ہے تو یہ ان کے لیے زیادہ بہتر ہوتا.
Note: Allah said: [Qur'an 4:66]
اور اگر ہم ان پر حکم کرتے کہ اپنی جانوں کو ہلاک کر دو یا اپنے گھروں سے نکل جاؤ تو ان میں سے بہت ہی کم آدمی اس پر عمل کرتے اور اگر یہ لوگ کریں جو ان کو نصیحت کی جاتی ہے تو یہ ان کے لیے زیادہ بہتر ہوتا اور دین میں زیادہ ثابت رکھنے والا ہوتا
10. In Tafseer Foorat al-Koofi we read:
"From Mohammad ibn Qassem [ibn Ubayd. Said: "It was narrated to me by Hasan ibn Jafar, from Abu Moosa Mashrooganee, from Abdullah ibn Ubayd, from Ali ibn Saed] from Abu Hamtha ath-Thoomalee [from Jafar as-Sadeeg (a.s)] which said:
"اور جب ان سے کہا جائے کہ تمہارے رب نے کیا نازل کیا ہے،علی کے بارے میں، کہتے ہیں پہلے لوگوں کے قصے ہیں
Note: Allah said in the Qur'an: [16:24]
اور جب ان سے کہا جائے کہ تمہارے رب نے کیا نازل کیا ہے کہتے ہیں پہلے لوگوں کے قصے ہیں
With regards to Mughal1, he is old member but looks suspicious to me, for example, he posted a video of a western man "with zero views" in which the person was trying to create doubts about the authenticity of Qur'an. I asked Mughal1 why you posted this video with zero veiws, he never came back to answer ever after reminders. Following is the screen shot of that video which Mugha1 posted.


azeezam pakistani sb, aap ne abhi tak baat ko samajhne ki koshish hi nahin ki hai. baat sirf itni hai keh quraan jis dor main pehli martba likha gayaa woh rasmul khat aisa that keh us main likhaa gayaa quraan padha hi nahin jaa sakta tha jab tak keh padhne waala quraan ka haafiz na ho. aap padh ker dikhaa den koi abaarat ussi rasmul khat main likhi hui jis main sab haroof istemaal kiye jaayen.

aap samait mera challenge bas itni baat per hai sab ko jo khud ko musalmaan kehlwaate hen ya mulhid keh woh bataayen kia woh aisa ker sakte hen? mera dawaa hai keh koi aik shakhs bhi aisa nahin ker sakta. aap mujhe ghalat saabit ker den to baat khatam.

mera doosra dawaa ye hai keh agar quraan ko sab quraan ke haafiz apni apni yadaasht se likhen to woh us ko likhne main kayee tarah ki ghalatiyan karen ge jis ki wajah se un ki likhi hui quraan ki abaartun main tarah tarah ke ikhtilaaf hun ge. ye dono baaten main ne achhi tarah se bayaan ki hen.

baat sirf itni hai keh na to quraan ko us dor likhe huwe se padha jaa sakta hai baghair hifz kiye aur na hi sirf yadaasht se log is ki drust caapiyan tayaar ker sakte hen apni apni jaga, agar woh aisa karen ge to un ki likhi hui abaartun main aapas main bahot saa ikhtilaaf paaya jaaye ga aur woh aapas main bilkul hi nahin milen gi.

in baatun se ye baat saaf saaf saabit ho jaati hai keh quraan shuroo din hi se paighamber ne logoon ko padhaa bhi diya tha aur likhwaa bhi diya tha. lihaaza ye kehna keh quraan ko paighamber ki wafaat ke baad jama kiya gayaa tha bilkul ghalat hai.

ye kaise mumkin hai keh paighamber ke dor main deene islam per mabni riyaasate madina to qaaim ker li gayee ho magar us quraan per koi tawajo hi na di gayee ho jis ke baghir riyaaste madina ka qayaam hi mumkin nahin tha aur na hi us ko quraan ke baghair maintain kerna hi muimkin tha?

main un tamaam rawayaat ko ghalat samajhta hun jo ham ko ye bataayen keh quraan paighhamber ki wafaat ke baad likha logoon ne aapas main mil ker. quraan ki abaarat per logoon ka ikhtilaaf her giz nahin tha aur na hi ho sakta tha keh agar aisa hota to woh ikhtilaaf hamesha badhta hi rehta kam nahin hota. kia aap ne kabhi logoon main ikhtilaaf khatam hota dekha hai jis ko khatam kerne ke liye jis shai ko bunyaad maana jaaye ussi bunyaad main un ka ikhtilaaf ho jaaye aur yun un ke paas ikhtilaaf khatam kerne ki koi bunyaad hi na rahe?

quraan logoon ko aik kerne waali kitaab hai na keh khud bikher jaane waali kitaab hai. agar aisa ho jaata to phir logoon ke aik hone ki bunyaad hi khatam ho jaati to phir woh aik ho hi nahin sakte the. jab aap aisi baatun ko soch saken ge to aap ko meri baaten samajh aana shuroo ho jaayen gi. lihaaza doosrun per ilzamaat lagaane se pehle apni khaber liya karen keh aap jis baat per baat ker rahe hen us ke baare main aap ki malumaat kia hen aur kia woh drust hen ya drust ho sakti hen? quraan ko likhne aur padhne ka shuroo din se hi aik hi tareeqa tha. main ne ye baat apni explanation se saabit ker di hai her kisi ke liye chahe koi khud ko muslim kehlwaata ho ya ghair muslim. agar aap ke paas isse behtar koi tareeqa hai quraan ko khudaa ka kalaam saabit kerne ka to aap mujhe bhi bataa dijiye warna jo kuchh main ne likhaa hai us ko theek tarah se samajhne ki koshish zaroor kijiye aur jab baat samajh main aa jaaye is baat ko aage bhi pohnchaaiye.

regards and all the best.
 
Last edited:

Vitamin_C

Chief Minister (5k+ posts)
Hazrat Usman compiled the Quran 20 years after the death of Hazrat Muhammad. Prior to that the verses were memorized, written palm leaves and camel bones.

All other versions of Quran were destroyed and only the official version was left. This is why we only have one mainstream version of Quran.

Even the Quran compiled by Hazrat Ali just few months after death of Hazrat Muhammad was rejected by public and destroyed by Hazrat Usman.

Its like someone has 3 cats in the room and shoots 2 of them. No matter how many times we explain to Mughal sb why only 1 cat is left he still wont understand.

You just really like to come up with some real fantastical theories most probably supplied to you by your teacher from Batala because thats what he does. You should really stop brain washing yourself from watching videos from Ghulam Ahmed Perwez

The OH SO DIFFICULT TEXT that has no punctuation marks and funny looking letters and no one can read in which the Quran was first transcribed is called Rasam Uthmani i.e Usmani Codex, and it is still taught today and there are Aalims who can clearly read and understand it. Just like if you write in Urdu you never put in the zair, zubbars, pesh etc etc because Urdu speakers can understand it. Orthographic symbols were added latter when non Arabs became Muslims and were having trouble reading it.

Just watch the 1st 10 mins of this video and you will see.
 

Vitamin_C

Chief Minister (5k+ posts)
No its not. If all the copies are same then there is a reason behind it as I explain. Hazrat Usman destroyed all other versions of quran 20 years after death of Hazrat Muhammad. He mandated that only this official version of Quran be printed and printing any other version is a severe crime.

So the fact that all Quran copies are the same doesnt prove anything it just proves that it is important for Muslims to maintain the official version of Quran. Just like it is important for Christians that Jesus died for their sins.

Now if you tell Christians that Quran is divine because it doesnt change they will laugh at you. Because thwy have been brought up to believe that its better to have a book that is flexible and changes over time.

You on the other hand have been brought up to believe that a book that doesn't change is more important thats why you attribute it to divinity.

And for me on the third hand dont give a shit if a book changes or not, I am more concerned with the bongis written in the books.

Dear vitamin c, what I have explained is verifiable by yourself, so who is nobody to say anything about the quran in this regard? All you need to do is collect the photocopies of the existing copies of the quran from around the world and see if any of them contains any of the fatal errors explained in my explanation. If not then that is a concrete proof that the quran we have today is the original quran save copying errors by scribes of the texts which are always 100% detectable and correctable.

regards and all the best.
 

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)
Okay so you believe Ibn Abbas when he said:

the moon is also a sun but angel Gabriel swiped its wings 3 times to reduce the moons luminosity (which Ibn Abbas said was a sun at that time) to create night?

He was explaining the following verse:

"And We have made the night and the day two signs. We have blotted out the sign of the night, and We have made the sign of the day something to see by. " Quran 17:12

Ibn Abbas (explaining 18:86-90 of Surah Kahf) also said that the sun literally sets on Earth on muddy springs, he mentioned 180 springs in the East and 180 springs in the West. Every day the sun sets into a different spring. During summer it sets into springs that are further west making the days longer.

The reason why I mention this is the reason why the Tafsirs have been changing. When Arabs made scientific discoveries later on, they rubbished the early tafsirs that contradicted established scientific facts and hadith (including Ibn Abbas) to make them compliant with scientific discoveries.

Sunnis try to weasel out of those blunders in Quran by saying they do not believe in those hadith or tafsirs anymore but how do Shia deal with this? Do they still believe the moon was a sun that has been dimmed or do they refuse to believe in Ibn Abbas etc?
That is true for Sunni Muslims but not for us.
What our Imam said to explain aayats, is valid now and it will remain valid in future also.
If you want, you can ask me about explaination of any aayat.
 

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)
Okay if we are discussing the definition of life then we must make one important distinction here.

Definition of something is a language construct that humans have made up to communicate and which is not useful in the sense that science defines life.

Science doesn't care about definitions it cares about theories (explanation of a phenomena based on evidence).



As for souls, you can use it as a subjective claim, for example you may feel or experience that you have a soul or outer body experiences. And if you make that claim you can be factually correct because you are describing a feeling or a personal experience.

Objective claims however need evidence. Personal experiences and feelings are not evidence. I wouldn't even consider soul to be in the realm of science because for soul to be a theory, it needs to be falsifiable (meaning there has to be a condition such that if its satisfied we can disprove the existence of soul). But there is no evidence we can study as its not physical, there is no condition which disprove it meaning it is not even a hypothesis that can be tested - there for the idea of a soul is unscientific.
It means science do not have any definition of "Life" but still believes in religion's theory of water mandatory for life.
COOL!!!
 

Mughal1

Chief Minister (5k+ posts)
Yes its the original one because the original one was compiled after Hazrat Muhammad died.

Quran was not compiled into book form during Hazrat Muhammad's life time. It was done after many Hafiz were martyred during battle of Yamama.

Dear vitamin c, may I ask, what makes you so sure that the quran was not compiled by the final messenger of God himself but instead it was compiled by someone else after the death of the final messenger of God? Moreover what made people to compile the quran if the messenger of God himself did not do so? Why usman complied the quran as he did? More questions after your replies. Hope you replies are valuable for me to learn from.

regards and all the best.
 

Vitamin_C

Chief Minister (5k+ posts)
I think we both have the same question from God, he gave one job to Prophet Muhammad which is to deliver his message. Why didnt he put the message into book form during his lifetime? Only God knows.

What made Usman compile the Quran. Quran started to be compiled 3 months after death of Hazrat Muhammad, when many Hafiz died during battle of yamama. One of these early copies of Quran was compiled by Hazrat Ali.

After 20 years there were many versions of Quran floating around. Also Islam had spread faster than existed from North Africa to Iraq and people spoke different versions of Arabic. Hazrat Usman who was caliph at that time feared that different versions would spread divisions among Muslims. So he gathered all the verses that most scholars agreed on and created one official version of Quran and burnt all the others.

Some of the other versions of Quran have survived and are kept in museums, they have been carbondated to be older than the versions of Quran that we have today.


Dear vitamin c, may I ask, what makes you so sure that the quran was not compiled by the final messenger of God himself but instead it was compiled by someone else after the death of the final messenger of God? Moreover what made people to compile the quran if the messenger of God himself did not do so? Why usman complied the quran as he did? More questions after your replies. Hope you replies are valuable for me to learn from.

regards and all the best.
 

Nice2MU

President (40k+ posts)
اگر عقیدے کا مسلہ ہے تو پھر جواب دو نا کہ حضرت آدم علیہ السلام کے جنت نکالے جانے واقعے کو کیا کہوں گے کہ حضرت آدم علیہ السلام کو جنت سے کیوں نکالا تھا۔۔

اپنے عقیدے کی ترویج کرو لیکن دوسروں پہ غلط الزام لگا کے نہیں۔۔۔ اور جب کوئی سوال کرے تو پھر دلیل سے جواب بھی دیا کرو آئے بائے شائے نہ کرو۔

میرا سوال ابھی تک وہی ہی جسکا جواب نہ آپکے پاس ہے اور آپکے مولویوں کے پاس۔


یہ عقیدے کا ہی کیس ہے
اگر آپ کے نزدیک رسول اغلاط /گناہوں سے پاک نہیں ہوتے اور آپ اس بارے بات نہیں کرنا چاہتے تو آپ کے لئے آپ کا دین اور میرے لئے میرا دین
. . . . .
اور ہاں ! میں اکثر و بیشتر تھریڈ پر اپنے دین کی ترویج کرتا رہوں گا ، آپ نے اگر بات کرنی ہوئی تو شوق سے قوٹ کیجئے گا . اگر نہ کرنی ہوئی تو مجھے روکنے کی کوشش نہ کیجئے گا

[/QUOT