And hold fast, all together, by the rope which Allah (Qur'an 3:103)

Pakistani1947

Chief Minister (5k+ posts)
Islam is the religion for all of mankind, and Allah has commanded us to convey it to all people. This can only be achieved if we are strong, and strength is based on faith and unity. Hence Allah has commanded all the believers to adhere to His religion and to be united, and not to be divided. Allah says:

(Qur'an 3:103) وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ​
And hold fast, all together, by the rope which Allah (i.e. this Qur’an) , and be not divided among yourselves;
اور سب مل کر الله کی رسی مضبوط پکڑو اور پھوٹ نہ ڈالو


Division, differences and disputes are the cause of the ummah’s defeat, as Allaah says:

(Qur'an 8:46) وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ​
And obey Allah and His Messenger; and fall into no disputes, lest ye lose heart and your power depart; and be patient and persevering: For Allah is with those who patiently persevere:
اور الله اوراس کے رسول کا کہا مانو اور آپس میں نہ جھگڑو ورنہ بزدل ہو جاؤ گے اور تمہاری ہوا اکھڑ جائے گی اور صبر کرو بے شک الله صبر کرنے والوں کے ساتھ ہے

Imam ibn Kathir, while discussing the meaning of ‘the rope of Allah’ in his famous book of tafsir, after first discussing the interpretation that it refers to a covenant with Allah, then brings the following explanation:

And it is said, “the rope of Allah” means the Qur’an, just as in the marfoo’ hadeeth ‘Ali ibn Abi Taalib from al-Haarith al-‘Aawar concerning the characteristics of the Qur’an, “It is the firm rope of Allah, and His siraat al-mustaqeem (straight path).


Unity and coming together are among the basic principles of Islam, and there are many aspects of unity in Islam, such as One Lord, one Book, one Prophet, one religion, one qiblah, one ummah.

Abu Huraira reported Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: Verily Allah likes three things for you and He disapproves three things for you. He is pleased with you that you worship Him and associate nor anything with Him, that you hold fast the rope of Allah, and be not scattered; and He disapproves for you irrelevant talk, persistent questioning and the wasting of wealth. (Sahih Muslim; Book #018, Hadith #4255)

This hadith has been transmitted on the authority of Abu Hayyan but with this addition:" The Book of Allah contains right guidance, the light, and whoever adheres to it and holds it fast, he is upon right guidance and whosoever deviates from it goes astray. (Sahih Muslim; Book #031, Hadith #5922)

In order to achieve the unity of the ummah, Islam urges us to adhere to the jamaa’ah (the group which follows the Qur’aan and Sunnah). The Messenger ﷺ explained that the hand of Allah is with the jamaa’ah, and that whoever deviates from that will be in Hell. Allah has enjoined coming together for all acts of worship in order to achieve this unity. Allah addresses the ummah as one group in all rulings to indicate that they are one ummah, like one body. There is no difference between them; the commands and prohibitions are addressed to all.

"Rope of Allah" is Qur'an, whole Ummah agrees on it. Unfortunately, there are some deviated people from Islam which interpret the word "بِحَبْلِ" (Translation = rope) , as their Shia Imams. (source). Muslims should be aware of this fitna and stick to Qur'an as it is the rope of Allah and should not be divided.

This hadith has been transmitted on the authority of Abu Hayyan but with this addition:" The Book of Allah contains right guidance, the light, and whoever adheres to it and holds it fast, he is upon right guidance and whosoever deviates from it goes astray. (Sahih Muslim; Book #031, Hadith #5922)
 
Last edited:

Citizen X

(50k+ posts) بابائے فورم
Inno ne to sari apni marzi ka tarjuma kiya huwa hai, jahan door door tak Quran mein imamat ka koi zikr nahi hai, inno saaf aur zahir ayaton ka teeda meeda turjuma ker ke apni imamat manwai hai kyun ke baqol inkay imamat Islam ka amoumi aqeeda hai aur jo imamat ko nahi maanta woh musalman nahi hai. Jab ke asi koi baat nahi hai.
 

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)
اکثر لوگوں کو یہ سمجھنے میں مشکل پیش آتی ہے کہ الله کی رسی سے مراد حضرت علی کیسے ہیں
اس لئے میں چند ایک احادیث پیش کرنے کی اجازت چاہوں گا
آپ نے یہ حدیث تو سنی ہو گی کہ علی حق کے ساتھ ہے اور حق علی کے ساتھ ہے اور یہ دونوں ایک دوسرے سے جدا نہ ہوں گے یہاں تک کہ خوص کوثر پر مجھے آ ملیں
اب آپ امت کے جھگڑوں کو دیکھیں ، ایک طرف حضرت علی ہیں تو دوسری طرف عام لوگ
اگر امت ان تمام جھگڑوں میں حضرت علی کا ساتھ دیتی تو کوئی تفرقہ نہ رہتا
 
Last edited:

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)
کیا الله کی رسی سے مراد قرآن و سنت ہے ؟
نہیں ، کیونکہ خوارج بھی قرآن اور سنت پر قائم رہنے کے دعویدار ہیں اور ہر فرقہ یہی سمجھتا ہے کہ وہی قرآن و سنت پر سب سے زیادہ قائم ہے پھر قرآن و سنت پر قائم رہنے کے باوجود امت میں اختلاف کیوں
اور حضرت علی کی جنگوں کے دوران بھی لوگ گمراہ ہو جاتے تھے کہ دونوں گروہ ویسے ہی نماز اذان اور قرآن پڑھتے ہیں تو پھر حق و باطل کا فیصلہ کیسے ہو ؟
سچ تو یہی ہے کہ الله کی رسی سے مراد حضرت علی ہی ہیں کہ مومن اور کافر میں فرق انہی سے ہے رسول کا یہی حکم ہے کہ جہاں اختلاف ہو وہاں حضرت علی کے ساتھ ہو جانا یہ نہ دیکھنا کہ مخالف کتنا (بظاہر) دین پر چلنے والا ہے
 
Last edited:

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)

کچھ لوگ اپنے تیئں بہت چالاک بنتے ہیں اور یہ ثابت کرنے کی کوشش کرتے ہیں کہ فلاں فلاں کا حضرت علی کے ساتھ کوئی اختلاف نہیں تھا
خیر کوئی بات نہیں ! ہم یہاں کسی کو جھوٹ پھیلانے کی اجازت ہرگز نہیں دیں گے. انشاء الله
 
Last edited:

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)

اہل ناصبیت کا مذھب ایک مزاحیہ چیز ہے
یہ کہتے ہیں کہ یہ قرآن پر قائم ہیں لیکن امام مبین کے الفاظ انہیں نظر نہیں آتے
یہ کہتے ہیں کہ یہ سبقت لے جانے والے لوگوں (سابقون الاولون ) کی پیروی کرتے ہیں لیکن پھر گناہوں میں سبقت لے جانے والے لوگوں کی پیروی کرتے ہیں
ان کا آج تک یہ اتفاق نہیں ہو سکا کہ اولی الامر کون ہے
قرآن کہتا ہے کہ سچوں کے ساتھ ہو جاؤ لیکن یہ فاسق و فاجر ، کاذب ، دین میں نئی چیزیں لانے والوں کے ساتھ ہو جاتے ہیں


 

imran_hosein_fan

Minister (2k+ posts)
Hazrat Ali (RA) was the fourth Imam, the dumb heads can say whatever they wanna say, the truth is Abu Bakr, Umar and uthman (May Allah be pleased with them all) were the first three imams and Ali had not problems with their rule, had imam been the rope of Allah, then why Allah revealed the Quran?
 

Pakistani1947

Chief Minister (5k+ posts)
آپ نے یہ حدیث تو سنی ہو گی کہ علی حق کے ساتھ ہے اور حق علی کے ساتھ ہے اور یہ دونوں ایک دوسرے سے جدا نہ ہوں گے یہاں تک کہ خوص کوثر پر مجھے آ ملیں
اب آپ امت کے جھگڑوں کو دیکھیں ، ایک طرف حضرت علی ہیں تو دوسری طرف عام لوگ
اگر امت ان تمام جھگڑوں میں حضرت علی کا ساتھ دیتی تو کوئی تفرقہ نہ رہتا
آپ لوگوں نے ہی سنی سنائی باتوں پر قرآن کا حلیہ بگاڑ دیا - قرآن کہتا ہے کہ الله کی رسی کو مضبوطی سے پکڑو - سنی سنائی باتوں پر کہتے ہیں کہ "الله کی رسی" قرآن نہیں بلکہ حضرت علی (رضي الله عنه)ہیں
قرآن کہتا ہے- ہم تیری ہی عبادت کرتے ہیں اور تجھ ہی سے مدد مانگتے ہیں - یہ کہتے ہیں نہیں ہم الله سے نہیں علی سے مدد مانگتے ہیں-(Qur'an 1:5)​

Qur'an says: (Qur’an 2:124) وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ۖ قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِي ۖ قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ
"And when Abraham was tested by his Lord with certain commands and he fulfilled them. Then He said: Lo! I appoint you an Imam for mankind.”
Shia says: There is word in this verse " إِمَامًا", hence proves their false doctrine of Immamat.

Qur'an says: (Qur'an 11:72-73) قَالَتْ يَا وَيْلَتَىٰ أَأَلِدُ وَأَنَا عَجُوزٌ وَهَـٰذَا بَعْلِي شَيْخًا ۖ إِنَّ هَـٰذَا لَشَيْءٌ عَجِيبٌ - قَالُوا أَتَعْجَبِينَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ ۖ رَحْمَتُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ ۚ إِنَّهُ حَمِيدٌ مَّجِيدٌ
She said: "Alas for me! shall I bear a child, seeing I am an old woman, and my husband here is an old man? That would indeed be a wonderful thing!" - They said: "Dost thou wonder at Allah's decree? The grace of Allah and His blessings on you, o ye people of the house! for He is indeed worthy of all praise, full of all glory!"
Shia says: There is word in this verse " أَهْلَ الْبَيْتِ ۚ", hence proves their false doctrine of Immamat.

Qur'an says: (Qur'an 36:12) إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَىٰ وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ ۚ وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُّبِينٍ - Verily We shall give life to the dead, and We record that which they send before and that which they leave behind, and of all things have We taken account in a clear Book (of evidence).
Shia says: There is word in this verse "إِمَامٍ", hence proves their false doctrine of Immamat.

Regarding hadeeths, every "Suni Sunaai baat" (سنی سنائی بات) is their Hadeeth. According to the Shiite scholars, The Science of Hadith in the Madhab of The Twelvers has never existed nor was it implemented before the 900s Hijri.

The Big Scholar Al Ha’iri “الحائري” In His book Muktabas el Athar “مقتبس الأثر” part 3 page 73 says: “From the Information that No One doubts is that No one worked in The Science of Hadith from our scholars before the second Shaheed”
And the second Shaheed is Al Hassan Bin ZaynulDeen al Jab’ee al Amili (Died 965 hijri).
 

Pakistani1947

Chief Minister (5k+ posts)
ان کا آج تک یہ اتفاق نہیں ہو سکا کہ اولی الامر کون ہے

(Qur'an 4:59) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ ۖ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَ*ٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا​
Shia translation: O you who have faith! Obey Allah and obey the Apostle and those vested with authority among you. And if you dispute concerning anything, refer it to Allah and the Apostle, if you have faith in Allah and the Last Day. That is better and more favourable in outcome.
اے ایمان والو الله کی فرمانبرداری کرو اور رسول کی فرمانبرداری کرو اور ان لوگوں کی جو تم میں سے حاکم ہوں پھر اگر آپس میں کوئی چیز میں جھگڑا کرو تو اسے الله اور اس کے رسول کی طرف پھیرو اگر تم الله اور قیامت کے دن پر یقین رکھتے ہو یہی بات اچھی ہے اور انجام کے لحاظ سے بہت بہتر ہے​

Narrated Ibn Abbas: The Verse: "Obey Allah and Obey the Apostle and those of you (Muslims) who are in authority." (Verse 4:59) was revealed in connection with 'Abdullah bin Hudhafa bin Qais bin 'Adi' when the Prophet appointed him as the commander of a Sariyya (army detachment). (Sahih Bukhari; Book #60, Hadith #108)

Now, according to 12er Shia, apart from Prophets, there are another group of God appointed persons called Imams. These are people who are infallible and have access to a knowledge that is not accessible by ordinary people. Hence the word " waolee alamri (وَأُولِي الْأَمْرِ) " in the verse of Qur'an (4:59) can not be refered to 12er Shia Imam because the same verse says "And if you dispute concerning anything" so if the word " waolee alamri (وَأُولِي الْأَمْرِ) " in the verse of Qur'an (4:59) meant 12er Shia imams than since according to "their" believe these Imams are infallible, one can not dispute these Imam, on the other hand Qur'an does not say if you dispute with " waolee alamri (وَأُولِي الْأَمْرِ) " you will become Kafir, instead, it say "and if you have a dispute concerning any matter, refer it to Allah and the messenger."

Furthermore,
following Hadeeths proves that even Hazrat Ali was not infallible (غلطیوں سے پاک):
Note:
There is no intention to reduce the fazilat or status of hazrat Ali (رضي الله عنه). The point is that nobody (including Abu Bakr, Umer, Usman رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا) is free of errors except Prophet Muhammad ﷺ.

Narrated Ikrima: Ali burnt some people and this news reached Ibn 'Abbas, who said, "Had I been in his place I would not have burnt them, as the Prophet said, 'Don't punish (anybody) with Allah's Punishment.' No doubt, I would have killed them, for the Prophet said, 'If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him.' " (Sahih Bukhari; Book #52, Hadith #260)

Once Hazrat Ali (رضي الله عنه) refused a direct order of Prophet Muhammad ﷺ:

It has been narrated on the authority of al-Bara' b. 'Azib who said: 'Ali b. Abu Talib penned the treaty between the Holy Prophet (may peace be upon him) and the polytheists on the Day of Hudaibiya. He wrote: This is what Muhammad ﷺ, the messenger of Allah, has settled. They (the polytheists) said: Do not write words" the messenger of Allah". If we knew that you were the messenger of Allah, we would not fight against you. The Prophet ﷺ said to 'Ali: Strike out these words. He (Ali) said: I am not going to strike them out. So the Prophet ﷺ struck them out with his own hand. The narrator said that the conditions upon which the two sides had agreed included that the Muslims would enter Mecca (next year) and would stay there for three days, and that they would not enter bearing arms except in their sheaths or bolsters. (Sahih Muslim; Book #019, Hadith #4401)

The Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) rebuked ‘Ali (may Allah be pleased with him) regarding some issues, which indicates that he was not infallible. It is proven in as-Saheehayn that he ‘rebuked him when he wanted to marry the daughter of Abu Jahl at the time when he was already married to Faatimah, and he said: “Banu al-Mugheerah asked me for permission to give their daughter in marriage to ‘Ali ibn Abi Taalib, but I will not give permission, then I will not give permission, then I will not give permission, unless the son of Abu Taalib wants to divorce my daughter and marry their daughter, for verily Faatimah is part of me; what grieves her grieves me, and what upsets her upsets me.

Similarly, he rebuked him when he came to him and Faatimah at night and said to them: “Why don’t you both get up and pray?” and ‘Ali (may Allah be pleased with him) said: Our souls are in the hand of Allah; if it were His will to wake us up, He would do so. The Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) left, striking his thigh with his hand and saying, “But, man is ever more quarrelsome than anything” [al-Kahf 18:54].

Similarly, after the death of the Messenger of Allah (blessings and peace of Allah be upon him), ‘Ali (may Allah be pleased with him) gave a fatwa ruling that if a woman’s husband dies when she is pregnant, she should observe ‘iddah for the longer of the two waiting periods, and he did not realise that the Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) had given a fatwa to Subay‘ah al-Aslamiyyah ruling that it became permissible for her to remarry (i.e., her ‘iddah had ended) when she gave birth, and the Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) told Abu’s-Sanaabil ibn Ba‘kak that he had been mistaken when he gave her a fatwa saying that she should observe ‘iddah for the longer of the two waiting periods, saying, “Abu’s-Sanaabil lied.”
Source
 
Last edited:

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)
آپ لوگوں نے ہی سنی سنائی باتوں پر قرآن کا حلیہ بگاڑ دیا - قرآن کہتا ہے کہ الله کی رسی کو مضبوطی سے پکڑو - سنی سنائی باتوں پر کہتے ہیں کہ "الله کی رسی" قرآن نہیں بلکہ حضرت علی (رضي الله عنه)ہیں
یہ ہے تمہاری دلیل ؟ دوسرے کی دلیل کو سنی سنائی بات کہہ دیا اور بس ؟
میں نے یہ بات یوں ہی نہیں کر دی بلکے اس بات کو ثابت کرنے کے لئے رسول الله صلی الله علیہ والہ وسلم کی احادیث بھی بیان کی ہیں . اور امت کے اختلاف کی مثالیں بھی دی ہیں
. . . .
تمہاری جان ان گنت موضوع چھیڑنے سے نہیں بچ سکتی جتنی چاہے کاپی پیسٹ کر لو
. . .
کوشش کرو کہ فضول میں مجھے قوٹ نہ کیا کرو


 
Last edited:

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)
ہر ایک فرقے کا دعوا ہے کہ وہ قرآن و سنت پر قائم ہے لیکن پھر بھی تفرقہ ہے
آپ قیامت تک تمام فرقوں کو قائل نہیں کر سکتے چاہے جو کر لیں
تمام تفرقے امام مہدی کے آنے پر ہی ختم ہوں گے یہ احادیث میں لکھا ہے
اب بھی کسی کو شک ہے کہ الله کی رسی سے مراد کیا ہے ؟
 

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)
ایک اور دلیل : قرآن سر چشمہ ہدایت ہے اور قرآن کے وارث الله کے نیک بندے ہیں
تو اگر تفرقے سے بچنا ہے تو الله کے نیک بندے کے ساتھ ہونا ہو گا کہ اسی نے قرآن کو درست سمجھا ہو گا غیروں کی سمجھ غلط بھی ہو سکتی ہے اور یہی غلط سمجھ ، تفرقے کا سبب بنے گی
اور
ہمارے رسول پاک صاف صاف الفاظ میں بتا گئے ہیں کہ قرآن کو درست سمجھنے والے کون لوگ ہیں
 

Pakistani1947

Chief Minister (5k+ posts)
کیا الله کی رسی سے مراد قرآن و سنت ہے ؟
نہیں ، کیونکہ خوارج بھی قرآن اور سنت پر قائم رہنے کے دعویدار ہیں اور ہر فرقہ یہی سمجھتا ہے کہ وہی قرآن و سنت پر سب سے زیادہ قائم ہے پھر قرآن و سنت پر قائم رہنے کے باوجود امت میں اختلاف کیوں
اور حضرت علی کی جنگوں کے دوران بھی لوگ گمراہ ہو جاتے تھے کہ دونوں گروہ ویسے ہی نماز اذان اور قرآن پڑھتے ہیں تو پھر حق و باطل کا فیصلہ کیسے ہو ؟
سچ تو یہی ہے کہ الله کی رسی سے مراد حضرت علی ہی ہیں کہ مومن اور کافر میں فرق انہی سے ہے رسول کا یہی حکم ہے کہ جہاں اختلاف ہو وہاں حضرت علی کے ساتھ ہو جانا یہ نہ دیکھنا کہ مخالف کتنا (بظاہر) دین پر چلنے والا ہے
نہیں - الله کی رسی سے مراد صرف اور صرف قرآن ہے - میں نے اس بات کو پوسٹ#1 میں ثابت کیا ہے -
 

Pakistani1947

Chief Minister (5k+ posts)
ایک اور دلیل : قرآن سر چشمہ ہدایت ہے اور قرآن کے وارث الله کے نیک بندے ہیں
تو اگر تفرقے سے بچنا ہے تو الله کے نیک بندے کے ساتھ ہونا ہو گا کہ اسی نے قرآن کو درست سمجھا ہو گا غیروں کی سمجھ غلط بھی ہو سکتی ہے اور یہی غلط سمجھ ، تفرقے کا سبب بنے گی
اور
ہمارے رسول پاک صاف صاف الفاظ میں بتا گئے ہیں کہ قرآن کو درست سمجھنے والے کون لوگ ہیں
پھر ایک اور سنی سنائی بات - بغیر حوالہ کے یہ سنی سنائی بات ہی کہلائی جاۓ گی
 
Last edited:

karachiwala

Prime Minister (20k+ posts)
ہر ایک فرقے کا دعوا ہے کہ وہ قرآن و سنت پر قائم ہے لیکن پھر بھی تفرقہ ہے
آپ قیامت تک تمام فرقوں کو قائل نہیں کر سکتے چاہے جو کر لیں
تمام تفرقے امام مہدی کے آنے پر ہی ختم ہوں گے یہ احادیث میں لکھا ہے
اب بھی کسی کو شک ہے کہ الله کی رسی سے مراد کیا ہے ؟
don't you have to faith in Quran before you give these fatwa? your belief on Quran is that it is not complete so how can you say that you have faith in Quran?
 

Citizen X

(50k+ posts) بابائے فورم
Simple fact is if imamat was a key tenet of faith it would be clearly and repetitively mentioned in the Quran like rest of the tenets and pillars of faith. Allah clearly mentions, Tauheed, Salah, Zakah, Hajj, Prophet hood, Angels, Jinns etc etc but then decides to encrypt the MOST import pillar of Islam ( according to them ) which can only be deciphered by Shia translations and tafseer.

This concept of people like god like powers sent down on earth, chosen and sent by go and then the eternal grief over them is a concept directly borrowed from Christianity and a lot of other practices of other pagan religions that populated Iran before the arrival of Islam have also been incorporated into it. None of which have any roots in Islam.

The Prophet s.a.w during his lifetime in the biggest gathering of the time in that region publicly declared that he has fulfilled Allah's mission and the deen of Islam is complete. And then shortly afterwards he passed away. ANYTHING and EVERYTHING after that is just innovation, politics and history and cannot change anything in the deen.
 

There is only 1

Chief Minister (5k+ posts)
don't you have to faith in Quran before you give these fatwa? your belief on Quran is that it is not complete so how can you say that you have faith in Quran?
یہ ماجہ صاحب کے فرزند ارجمند نے اپنی کتاب میں فرمایا تھا کہ قرآن کا کچھ حصہ بکری کھا گئی تھی ، ہم ماجہ صاحب کے فرزند کی بات کو ہرگز کوئی اہمیت نہیں دیتے
 

karachiwala

Prime Minister (20k+ posts)
Simple fact is if imamat was a key tenet of faith it would be clearly and repetitively mentioned in the Quran like rest of the tenets and pillars of faith. Allah clearly mentions, Tauheed, Salah, Zakah, Hajj, Prophet hood, Angels, Jinns etc etc but then decides to encrypt the MOST import pillar of Islam ( according to them ) which can only be deciphered by Shia translations and tafseer.

This concept of people like god like powers sent down on earth, chosen and sent by go and then the eternal grief over them is a concept directly borrowed from Christianity and a lot of other practices of other pagan religions that populated Iran before the arrival of Islam have also been incorporated into it. None of which have any roots in Islam.

The Prophet s.a.w during his lifetime in the biggest gathering of the time in that region publicly declared that he has fulfilled Allah's mission and the deen of Islam is complete. And then shortly afterwards he passed away. ANYTHING and EVERYTHING after that is just innovation, politics and history and cannot change anything in the deen.
well for shias pillars of Islam are different from rest of the Muslim Ummah
  • Tawhid (monotheism: belief in the oneness of God)
  • Adl (divine justice: belief in God's justice)
  • Nubuwwah (prophethood)
  • Imamah (succession to Muhammad)
  • Mi'ad (the day of judgment and the resurrection)
 

karachiwala

Prime Minister (20k+ posts)

یہ ماجہ صاحب کے فرزند ارجمند نے اپنی کتاب میں فرمایا تھا کہ قرآن کا کچھ حصہ بکری کھا گئی تھی ، ہم ماجہ صاحب کے فرزند کی بات کو ہرگز کوئی اہمیت نہیں دیتے
I had posted a video and may share it again where in sometime a person says word which are true but the meanings he takes from it are kufr. that is the case with shia. they take a word and then give their own meanings to and after that they don't care what the companions understood from (they don't believe in Sahabiat any ways). same is the case with bakri kha gayee. for all I care bakri tumhara dimagh kha gayee
 

Back
Top