منکرین حدیث کے متعلق نبی علیہ السلام کی پیشن گوہی
ترجمہ: ”مقدام بن معدی کرب رضی اللہ عنہ
فرماتے ہیں کہ رسول اللہ صلى الله عليہ وسلم نے فرمایا۔ سن رکھو! مجھے قرآن بھی دیا گیا اور قرآن کے ساتھ اس کے مثل بھی، سن رکھو! قریب ہے کہ کوئی پیٹ بھرا تکیہ لگائے ہوئے یہ کہنے لگے کہ لوگو! تمہیں یہ قرآن کافی ہے بس جو چیز اس میں حلال ملے اسی کو حلال سمجھو! حالانکہ اللہ کے رسول کی حرام بتلائی ہوئی چیزیں بھی ویسی ہیں جیسی اللہ تعالیٰ کی حرام بتلائی ہوئی۔“
الحدیث. (رواہ ابوداود، دارمی، ابن ماجہ، مشکوٰة ص:۲۹)
اس ش ہادت کے بعد اہل ایمان کے لئے شک اورتردد کی گنجائش ظاہر باقی نہیں رہتی البتہ جن سے ایمان کی دولت ہی کو سلب کرلیا گیا ہو، کس کے اختیار میں ہے کہ ان کو تشکیک کے روگ سے نجات دلاسکے اور کونسا سامان ہدایت ہے جو ان کیلئے سود مند ہوسکے۔جیسا کہ قرآن خود بتا رہا ہے: ”فَمَا تغن الآیات والنُذر عن قومٍ لا یوٴمِنون“ (جن کو ایمان نہیں لانا ہے ان کیلئے نہ کوئی آیت سود مند ہوسکتی ہے نہ کوئی ڈرسنانے والے)۔
الله تعالیٰ ہی سمجھ اور ہدایت نصیب فرمائیں ۔
azeezam zamughal sb, mujhe bahot khushi hai aap deen main bahot dilchasbi zahir kar rehe hen. albata deen ko saheeh tarah se jaanane main ham sab ki aafiyat hai.saheeh deen ka ilm ham ko us waqt tak haasil hi nahin ho sakta jab tak ham khud matalqa maloomaat ko haasil na aur un par ghoro khoz kar ke kisi musbat nateeje par na pohnchen.
maloomaat ke zakhaair ko ilm nahin kehte maalumaat ko saheeh tor par samjhne ko ilm kehte hen. baatun ko samajhne ke liye insaani zehn ko aik process se guzarna padta hai jis ka zikar maine oopar ki post main kiya hai.
koi us process se ho guzra hai yaa nahin is ka pata is baat se chal jaata hai us ke sawaalaato jawabaat ki satah kia hai. jab aap aisi baatun par ghor farmaayen ge to aap ko khud bakhud maloom ho jaaye ga aap ki ilm satah kis qadar buland hai.
misaal ke tor par agar koi kisi se poochhe keh janaab kia aap bataa sakte hen insaani ilm ki bunyaad kia hai? Is sawaal main insaani soch ki satah ka izhaar bhi muzmir hai. har shakhs jis ke paas kuchh ghoro fikar ka zakheerah hai foran samajh jaaye ga is shakhs ki soch intahee buland hai. is ki wajah yeh hai aam insaan ke zehn main aise sawalaat ka kia kaam.
jab aik shakhs ko yeh baat achhi tarah zehn nasheen ho jaaye keh insaani ilm ki bunyaad aqlo fikar hai to phir woh aqlo fikar ke khilaaf na koi baat karta hai na maanta hai kyunkeh insaan ka zehn khilaafe aqal baat ko maan hi nahin sakte. zehn aisi baatun se uljhan main pad jaata hai to maane ga kaise?
monh se keh dena main falaan baat ko maanta hun jis ko zehn qabool na kar sake na sirf scsh ka khoon karna hai balkeh khud apne saath jhoot bolne ki nakaam koshish hai.
ghalat yaa jhooti baat hamesha ghalat aur jhooti hoti hai. aisi baat ki nisbat agar aap khudaa se bhi karen ge to woh phir bhi ghalat aur jhooti hi rehe gi. yani kisi badi hasti se kisi ghalat baat ko jod dene se baat ki haqeeqat nahin badalti. jhoot phir bhi jhoot hi rehta hai.
yahee wajah hai quran agar khudaa ki kitaab hai to us ko ghalat saabit karna muhaal hai. albata us ke haqaaiq insaan ko samajhne main dair lagti hai kyunkeh insaan ko peda bagher ilm ke kiya gayaa hai ilm haasil karne ki salahiyaten de kar. jo jitna ilm seekhta jaaye ga utna hi quran ko behtar samjhe ga. isi liye meri aur aapki qurani samajh main farq hai aur hamaari samajh doosre hazraat ki samajh se bhi mukhtalif hai. kyun keh ghoro fikar aik infiraadi process hai aur is main har koi apne apne tareeqe aur halaat ke mutaabiq mulawwis hai. is ki misaal yun samajh len jaise iskool main bache apni apni mukhtalif klaasun main taleem haasil kar rehe hote hen kyunkeh har klaas main aik khaas level ke bache daakhil kiye jaate hen.
aik aur aham sawaal jo insaani soch ki satah ujaagar karta hai woh yeh hai, wahee aur aqal ka aapas main taaluq kia hai? agar insaani ilm ki bunyaad aqal hai to phir wahee ki zaroorat hi kia hai? jo log is qisam ke sawaalaat ki had tak hi nahin pohnche apni soch main un ko deen ke aalim nahin kehte. aalim sirf woh log ho sakte hen jin ko deen ka sahee tor par pata ho. iskool ki taleem deen ka aalim hone ka mayaar nahin hai. madrassun se jo log nikalte hen woh utna hi ilm rakhte hen jitna un logoon ne wahan se seekha. ab sawaal peda hota hai madrasse bachun ko kia sikhaa sakte hen yaa sikhaa rehe hen? hifze quran aur hifze hadees aur kuchh fiqh se mutalqa masaail ka hifz. wahan quran par aqal ki roshni main tawajoh bahot hi kam dilayee jati hai, is ka andaaza aap madraasun se faarighutehseel ulema ke ilmi behso mubahsun se khud hi kar sakte hen. tv par to aaye din aisa shughal hota hi rehta hai.
agar musalmaan mulkun main logoon ko aqlo baseerat ki bunyaad par qurano hadees aur shariat ki saheeh taleem di jaati to kia gher muslim hamaari aisi durgat banaa sakte the jo woh banaa rehe hen? sawaal hi peda nahin hota.
ham sab ko mil kar sochna chahiye kia ham ne Allah ka paighaam theek tarah se samjhne ki kabhi koshish ki hai?
hamaare liye sab se bada sawaal yeh bhi hai keh ham ne pichhle 1300 saalun main quran ke mafoom ko kitni baar update kiya hai? kia aap nahin samajhte ham ko har dor main quran ke tarjamun ko update karna chahiye taakeh quran ke mafoom ki sahee tarjumaani ho sake? is liye keh tarjamen aur tafseeren insaani kaawishun ka nateejsh hen aur jab jab log cheezun ko behtar samajhte jaayen ge waqt ke saath saath un ki socho fikar mutalqa ashyaa ke baare main badalti jaaye gi aur agar ham ne quran ki sahee tarjumaani na ki to is ke nazool ka maqsad fowt ho jaaye ga.
is ki misaal aap yun samjhen keh aap jab peda huwe aap ke maan baap bahot kuchh jaante the magar aap ko kuchh bhi ilm nahin tha albata jab jab aap cheezen seekhte gaye aap ko uk ki baaten behatr se behtar samajh aati gayeen aur aap un ka un batun se maqsad samajhte gaye.
Allah ko sab ilm tha magar insaan ko nahin tha jab woh is duniya main aaya. quran to nahin badle ga kyunkleh yeh khudaa ka ilm hai magar insaani soch to peda hi badalne ke liye ki gayee hai. aap ke maan baap ne jo khuchh aap ko bachan main bataaya woh aap ki samajh main waqt guzarne ke saath saath behtar tor par aata gayaa. kuchh isi tarah ham insaan jab jab ilm main aage badhte rehe hen ham ko bhi cheezen behtar tor par samjh aati rahee hen issi liye ham ne jo matlab quran ke ilfaaz ka kisi dor main samjha tha woh ulat gayaa hai kyunkeh un cheezun ka ham ko us dor main utna ilm nahin tha jitna aaj hai. kia aaj hamaari samajh zameeno aasman ke baare main wohee hai jo hazaar baras pehle thi? nahin hai naa, kyun? is liye keh ham ko zameeno aasmanu ke mutaliq mazeed haqaaiq maloom huwe hen. Quran ne yahee haqaaiq bataaye the magar ham ne apni samjh ki had tak hi un ko samjha aur yahee haalat rehe gi insaan ki quran ke saath keh yeh hamesha apne nuqtae nazar ko badalta rehe ga apne ilmi satah ke mutaabiq.
arbi zubaan ke mutaliq bhi bahot si baaten bahot se log nahin jaante. arab bhi nahin. kia ham urdu, punjabi waghera waghera zubaane bolne waale apni apni zabaabun main mahir hen? har giz nahin. zabaanu ke mahir sirf woh log hen jin logoon ne zabaanu ki bahot mehnat kar ke study ki hai.
quran ke paighaam ke liye is dor main arbi zubaan hi mozoon aur munaasib thi, aur koi zubaan is paighaam ki khasusiyaat ki haamil duniya main hai hi nahin.
sawaal ho sakta hai aakhir woh kon si khasusiyat hai arbi zubaan main jo deegar zabanu main nahin hai? is ka jawaab yeh hai, jab bhi khudaa ne apna paighaam logoon ko dena hota tha us ko aik aise zubaan main dena padta tha jo us ke paighaam ki haamil ho sake. is liye keh paighaam aik muqarara waqt main diya jaata hai aur zubaane waqt ke saath saath badalti jaati hen. khudayee paighaam ke nazool se pehle bhi aur us ke nazool ke baad bhi. jab tak paighaam kisi aisi zubaan main na diya jaaye jo aik maqdoor arse tak mehfooz rehe woh paighaam logoon ki samajh se door ho jaaye ga jab log us zubaan se door ho jaayen ge. aap aaj ki udu dekhen aur kuchh arsa pehle ki urdu dekhen yahee haal hindi, english waghera ka hai. khud arbi zubaan aik had tak tagheyar ka shikaar hai magar us ki woh khasusiyaten aaj bhi mehfooz hen jin par quran ke paighaam ka madaar hai. misaal ke tor par is kaa maadun par mushtamil nizaam. har maade ke kuchh tasawuraat hen jo mantaqi hen aur yun jis baat main mantaqi ilat payee jaati hai us baat par us maade se mutalqa maani fit kar diye jaate hen. misaal ke tor par arbi main oont ke liye bahot se ilfaaz hen jo mukhtalif maadun se laaye jaate hen is ki kia wajah hai? yani ibil bhi oont ko kehte hen jumal bhi naaqa bhi waghera waghera. jumal is liye kehte the keh is ko aik khoobsoorat jaanwar samjha jaata tha aur ibil is liye keh yeh qataarun main chalaaye jaate the jo in ki khoobsoorati main izaafe ka sabab hota tha aur is main security bhi thi. kyunkeh cheezen saleeqe aur tareeqe se sajhi bhali maloom hoti hen. ab jamal ke maade ka aik maani mazboot aur paayedaar bhi hai jo mazboot rasse ke liye istemaal hota hai yaa zanjeer ke liye. yun arbi main aik hi maadah se matlab ki bunyaad par sankadoon maani nikaal liye jaate hen. yeh baat quran ke paighaam ke liye bahot madadgaar saabit hoti hai kyunkeh is ke ilfaaz ko nayaa mafoom dene main asaani hoti hai.
isse aap samajh sakte hen quran aur arbi zubaan kaise aik doore ke liye mazboot qila hen. aur yun quran ko zamaane ke badalte taqaazun ki bunyaad par ghalat saabit karne ka darwaaza hi khudaa ne nahin lagaaya to ghalat kaise saabit kiya jaaye ga?
jab ham log quran ko is tarah se apnayen ge to tab ham dunya ko dikhaa saken ge quran koi aisi waisi kitaab nahin hai jis ko aasaani se raddi ki tokri main phank diya jaaye us main ghaltiyan ujaagar kar ke aur insaaniyat ko is baat se kuchh bhi faraq na pade.
aap khud sochen din raat ham yeh rat lagaaye phirte hen quran mojiza hai. ham log khud se yeh sawaal kyun nahin poochhte yeh mojiza kaise hai?
yeh mojiza aise hai keh insaanu ke paas is ke pesh karda dalaail ka koi jawaab hi nahin hai. aap ne agar court main wakeelun ki behso mubahise ko dekha hai to maloom hi ho ga kaise wakeel aik doosre ko laa jawaab karne ki kishish karte hen aqli dalaail ke lihaaz se. quran bhi yahee karta hai keh insaanu ko aqli tor par dalaail se laa jawaab kar deta hai. aur asal main mojiza kehte hi aisi baat ko hen jo doosrun ko aajiz kar de aur yeh lafz quran main baar baar aaya hai. aap ko woh ayaat yaad hi hun gi jin main Allah farmaata hai eh kaafiro tum khudaa ko har giz aajiz nahin kar sakte. ham log aapas main kehte hen ijz ikhtayaar karo sarkashi ke bajaaye. to yeh sab ilfaz aik hi maade se nikle hen.
logoon ne apni naasamjhi ki wajah se ilfaaz ko ghalat maani bhi apnaaye aur yahee parwez sb marhoom ka rona bhi hai.
kher Allah taala ham sab ko apne paighaam ki saheeh samajh ataa farmaaye ta keh ham us ke mansha ke mutaabiq insaan ban jaayen aur is duniya ko apni jannat banaane main kaamyaab ho jaaye ta keh khudaa ke inaam ke mustahaq thehren aakhirat main bhi.
regards and all the best.