ابھی چند دن پہلے کی بات ہے سرراہ چلتے چلتے ایک برٹش ریلوے کے ایک سیگنلز کے اہکار سے گپ شپ ہو گئ میں نے اس سے تنخواہ وغیرہ کاپوچھا تو ویسے مجھے پتہ تھا کہ یوکے نیشنل ریل نیٹ ورک کی سیلریز کافی بھاری بھرکم ہوتیں ہیں خیر جو تنخواہ مجھے اس نے بتائی کافی زیادہ تھی۔ میں نے جب اس سے پوچھا کوالیفائنگ ریکوائرمنٹس کیا ہیں بولا کوئی خاص نہیں ہیں بنیادی تعلیم اے لیول کے برابر کہے لیں لیکن وہ انٹرویو میں بندے کے اعصاب کی مضبوطی کو چیک کرتےہیں احساس ذمےداری وقت کی پابندی کو زیادہ پرکھتے ہیں سیلکشن کے بعد
ایک سال کی سخت ٹریننگ ایک ایک حادثے کی وجہ کو پڑھایا جاتاہے کامن غلطیاں کیوں ہوتی ہیں کیسےانسانی غلطیوں کے رسک کو کم کیا جا سکتا ہے لاپروائیوں کی وجہ سے جانی نقصانات کی تاریخ کورسیز کا حصہ ہیں ساتھ ساتھ اور بھی سیفٹی کے کورسز ہوتے ریتے ہیں ۔میں نےجاب کےبارے میں پوچھا کہتا ہے کام کرنا پڑتا ہے وقت کی سخت پابندی جاب پر صرف کام کیونکہ اس جاب کی نوعیت ہی ایسی ہے میں نے سوال کیا فٹ بال کے میچیز کی اپ ڈیٹ کیسے لیتے ہو سوشل میڈیا یوز کرتے ہو کہتا ہے
اگرکوئی یہ سب کرنا چاہتا ہے تو پھر وہ یہ جاب نہ ہی کرے ویسے بھی ٹریننگ ہوتی ہی سیفٹی کیلئے ہے وہ کہنے لگا اس ذمے داری کے ہی پیسے ملتے ہیں میں اپنی ساری انٹرٹینمنٹ اپنے آف ڈیز میں کرتاہوں میچیز کی ریکارڈنگ دیکھ لیتا ہوں فلمز اور اپنی گلرفرینڈ کے ساتھ ٹائم گزرتا ہوں چھٹیوں میں شوق پورے کرتا ہوں جاب شروع میں مشکل لگتی تھی لیکن اب عادت ہو گئی ہے۔
کیونکہ یہ بہت رسکی نوعیت کی نوکری اگر آپ سے غلطی ہو گئی ٹیکنکل نوعیت کی پھر شاہد جاب چلی جائے اور ریلوے سیگنل میں کیرئیر ختم ہو جائے لیکن لاپروائی نکل آئی اس پر تو اجتمائی قتل کا کیس بنتا ہےلمبے گئے یعینی یو فکڈ فار لائف۔ میں نے جب اتنی بھاری ذمے داریوں کا سنا تو مجھے اپنا پتہ ہے اتنے انسانوں کی ذمےداری میں نہیں لے سکتا ویسے بھی آرام طلب آدمی ہوں ایسی جابز میرے لیئے نہیں چاہے جتنی مرضی تنخواہ ہو۔
میں وثوق سےکہہ سکتا ہوں یہ لاپروائی ہمارا سفارشی کلچر بنیادی ٹریننگ کا نہ ہونا ہے۔ ہمارے موصوف سیگنل کے لوگ یا تو میچ دیکھ رہے ہونگے یا نئی کو ئی بچی پھسائی ہو گی گپ شپ کررہے ہونگے یا پھرسو رہےہونگے یہ کسی اور چکر میں ہونگے وقت کی پابندی نہیں کی اور بہت ساری جانے ایک بندے کی غفلت سےضائع یو گیئں
یہ ہی وجہ ہے اتنے زیادہ حادثات کی ۔۔ٹرینیں یورپ میں بھی آٹھ آٹھ گھنٹے لیٹ ہوتی ہیں جب ایسا ہوتا آپ کو فل ریفنڈ کے ساتھ معذرت اور وجہ بتائی جاتی یے جو کبھی کبارہوتا ہے لیکن سیفٹی پر کوئی کمپرومائیز نہیں کیا جاتا اگر ٹریک سیف نہیں تو کینسل ۔۔
شیخ رشید نے فیتے کاٹنے کیلئے نمبر ٹانکنے کیلئے بند روٹ تو چلا دئیے لیکن ریلوے کا عملہ تربیت سے خالی اور لمبے عرصے سے مفت تنخوائیں کھا رہا تھا اب آرام طلبی کی اتنی عادت ہو گئی ہے اتنا دباؤ والا بھاری کام کون کرے پھر ایسے ہی یہ موت بانٹتی اندھی بوگیاں ٹکرا ٹکرا کر زندگیاں چاٹ رہی ہیں۔
ہمارا عمومی مزاج کام چوری آرام طلبی اور مفت میں شہانہ زندگی جینے کا ہے دنیا کی ساری آساشئیں بھی ہوں اور کام ذمےداری سے نہ کریں۔ شیخ رشید کم وقت میں ایسے لوگوں کو سخت سزا دلوائےاور ایسی جگہ پر سٹاف کا بیک اپ رکھے جہاں رسک زیادہ وہاں زیادہ تنخواہ اور مراحات لیکن معولی غلطی پر کوئی معافی نیشتہ اس سے پہلے کے بڑی غلطی اور جانوں کا نقصان ہو غیر ذمےداروں کی صفائی جھاڑو پھیرو کوئی رحم نہیں
کیونکہ یہ کھیل نہیں ہے اس پر انسانی جانوں کی ذمےداری ہے۔ پچھلے سارے حادثات کیسز کو نکالو ان کی تحقیقات کو پبلک کرو غفلت کرنے والوں کو کون سی عدالتیں بچاتی ہیں ان ایکسپوز کرو سیفٹی کا اگر ریلوےکاکوئی ادراہ ہے تو وہ کیا کر ریا ہے ھائی رسک ایریاز کون سے ہیں عادی لیٹ آنے والے عادی لاپروا کون ہیں ان کا ریکارڈ رکھو اور ان کے خلاف کاروائی روکنے والے کون ہیں ان پر ساری ذمےداری ڈالو ریلوے کے حادثات میں مشترکہ غلطیاں کیا ہیں اور کیوں ہیں ان پر کام کرو رسک کم کرو یوں ہر دفعہ افسوناک افسوناک کی بل شٹ کوئی طریقہ نہیں ہے۔
اور اگر نہیں کر سکتے تو گھر جاؤ ایم ایل وون ہو یا پچاس نیےروٹ انسانی جانوں کو ان اندھی ڈوڑتی ٹرینوں کی نظر کرنا مجرمانہ عمل ہے بنیاد پر کام کرو۔اور ان لوگوں کی تربیت کروا جن کی چھوٹی سے لاپروائی کئی گھر اجاڑ دیتی ہے۔
ایک سال کی سخت ٹریننگ ایک ایک حادثے کی وجہ کو پڑھایا جاتاہے کامن غلطیاں کیوں ہوتی ہیں کیسےانسانی غلطیوں کے رسک کو کم کیا جا سکتا ہے لاپروائیوں کی وجہ سے جانی نقصانات کی تاریخ کورسیز کا حصہ ہیں ساتھ ساتھ اور بھی سیفٹی کے کورسز ہوتے ریتے ہیں ۔میں نےجاب کےبارے میں پوچھا کہتا ہے کام کرنا پڑتا ہے وقت کی سخت پابندی جاب پر صرف کام کیونکہ اس جاب کی نوعیت ہی ایسی ہے میں نے سوال کیا فٹ بال کے میچیز کی اپ ڈیٹ کیسے لیتے ہو سوشل میڈیا یوز کرتے ہو کہتا ہے
اگرکوئی یہ سب کرنا چاہتا ہے تو پھر وہ یہ جاب نہ ہی کرے ویسے بھی ٹریننگ ہوتی ہی سیفٹی کیلئے ہے وہ کہنے لگا اس ذمے داری کے ہی پیسے ملتے ہیں میں اپنی ساری انٹرٹینمنٹ اپنے آف ڈیز میں کرتاہوں میچیز کی ریکارڈنگ دیکھ لیتا ہوں فلمز اور اپنی گلرفرینڈ کے ساتھ ٹائم گزرتا ہوں چھٹیوں میں شوق پورے کرتا ہوں جاب شروع میں مشکل لگتی تھی لیکن اب عادت ہو گئی ہے۔
کیونکہ یہ بہت رسکی نوعیت کی نوکری اگر آپ سے غلطی ہو گئی ٹیکنکل نوعیت کی پھر شاہد جاب چلی جائے اور ریلوے سیگنل میں کیرئیر ختم ہو جائے لیکن لاپروائی نکل آئی اس پر تو اجتمائی قتل کا کیس بنتا ہےلمبے گئے یعینی یو فکڈ فار لائف۔ میں نے جب اتنی بھاری ذمے داریوں کا سنا تو مجھے اپنا پتہ ہے اتنے انسانوں کی ذمےداری میں نہیں لے سکتا ویسے بھی آرام طلب آدمی ہوں ایسی جابز میرے لیئے نہیں چاہے جتنی مرضی تنخواہ ہو۔
میں وثوق سےکہہ سکتا ہوں یہ لاپروائی ہمارا سفارشی کلچر بنیادی ٹریننگ کا نہ ہونا ہے۔ ہمارے موصوف سیگنل کے لوگ یا تو میچ دیکھ رہے ہونگے یا نئی کو ئی بچی پھسائی ہو گی گپ شپ کررہے ہونگے یا پھرسو رہےہونگے یہ کسی اور چکر میں ہونگے وقت کی پابندی نہیں کی اور بہت ساری جانے ایک بندے کی غفلت سےضائع یو گیئں
یہ ہی وجہ ہے اتنے زیادہ حادثات کی ۔۔ٹرینیں یورپ میں بھی آٹھ آٹھ گھنٹے لیٹ ہوتی ہیں جب ایسا ہوتا آپ کو فل ریفنڈ کے ساتھ معذرت اور وجہ بتائی جاتی یے جو کبھی کبارہوتا ہے لیکن سیفٹی پر کوئی کمپرومائیز نہیں کیا جاتا اگر ٹریک سیف نہیں تو کینسل ۔۔
شیخ رشید نے فیتے کاٹنے کیلئے نمبر ٹانکنے کیلئے بند روٹ تو چلا دئیے لیکن ریلوے کا عملہ تربیت سے خالی اور لمبے عرصے سے مفت تنخوائیں کھا رہا تھا اب آرام طلبی کی اتنی عادت ہو گئی ہے اتنا دباؤ والا بھاری کام کون کرے پھر ایسے ہی یہ موت بانٹتی اندھی بوگیاں ٹکرا ٹکرا کر زندگیاں چاٹ رہی ہیں۔
ہمارا عمومی مزاج کام چوری آرام طلبی اور مفت میں شہانہ زندگی جینے کا ہے دنیا کی ساری آساشئیں بھی ہوں اور کام ذمےداری سے نہ کریں۔ شیخ رشید کم وقت میں ایسے لوگوں کو سخت سزا دلوائےاور ایسی جگہ پر سٹاف کا بیک اپ رکھے جہاں رسک زیادہ وہاں زیادہ تنخواہ اور مراحات لیکن معولی غلطی پر کوئی معافی نیشتہ اس سے پہلے کے بڑی غلطی اور جانوں کا نقصان ہو غیر ذمےداروں کی صفائی جھاڑو پھیرو کوئی رحم نہیں
کیونکہ یہ کھیل نہیں ہے اس پر انسانی جانوں کی ذمےداری ہے۔ پچھلے سارے حادثات کیسز کو نکالو ان کی تحقیقات کو پبلک کرو غفلت کرنے والوں کو کون سی عدالتیں بچاتی ہیں ان ایکسپوز کرو سیفٹی کا اگر ریلوےکاکوئی ادراہ ہے تو وہ کیا کر ریا ہے ھائی رسک ایریاز کون سے ہیں عادی لیٹ آنے والے عادی لاپروا کون ہیں ان کا ریکارڈ رکھو اور ان کے خلاف کاروائی روکنے والے کون ہیں ان پر ساری ذمےداری ڈالو ریلوے کے حادثات میں مشترکہ غلطیاں کیا ہیں اور کیوں ہیں ان پر کام کرو رسک کم کرو یوں ہر دفعہ افسوناک افسوناک کی بل شٹ کوئی طریقہ نہیں ہے۔
اور اگر نہیں کر سکتے تو گھر جاؤ ایم ایل وون ہو یا پچاس نیےروٹ انسانی جانوں کو ان اندھی ڈوڑتی ٹرینوں کی نظر کرنا مجرمانہ عمل ہے بنیاد پر کام کرو۔اور ان لوگوں کی تربیت کروا جن کی چھوٹی سے لاپروائی کئی گھر اجاڑ دیتی ہے۔